01 nov. 2022 | 09:50

Sărăcia va fi atât de mare, încât vor cădea casele pe noi: asta ne așteaptă, dacă nu știm să facem bani în 2023

BANI
Sărăcia va fi atât de mare, încât vor cădea casele pe noi: asta ne așteaptă, dacă nu știm să facem bani în 2023

Românii ce nu vor reuși să învingă inflația și să aibă bani pentru a-și renova locuințele, vor fi nevoiți să renunțe la astfel de planuri.

Scumpirile din ultima perioadă ne pun mari probleme chiar în privința traiului de zi cu zi. Din moment ce avem probleme în a ne acoperi costul facturilor și al hranei de zi cu zi, amenajările interioare și renovările devin o reală provocare.

O analiză recent realizată de Star Stone – cel mai mare producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidențial –  scumpirea materialelor de construcții, costurile mai mari la utilități și războiul de la graniță frânează apetitul românilor pentru renovarea caselor.

Cei mai mulți români nu sunt dispuși să cheltuiască mai mult de 1.500 de euro pentru lucrări în locuință

Se pare că 1 din 2 români care locuiesc la casă au în plan lucrări de îmbunătățire, renovare și amenajări exterioare a proprietății în următorii 2 ani. Aproape 60% dintre aceștia vor aloca până la 1.500 de euro pentru un astfel de proiect, 20% iau în calcul un buget de până la 3.000 de euro, 12% – de până la 5.000 de euro, iar 10% vor aloca peste 5.000 de euro.

„Deși românii sunt, în continuare, interesați de îmbunătățirea spațiului în care locuiesc, cifrele sunt mai mici decât anul trecut, aceștia apreciind că prețurile în creștere ale materialelor de construcții, împreună cu majorarea costurilor la utilități și războiul de la graniță sunt principalii factori care influențează negativ evoluția pieței rezidențiale de construcții”, se arată în analiză.

Un alt aspect important despre comportamentul de consum al conaționalilor noștri este că peste 3 sferturi dintre români își cumpără materiale de construcții pentru amenajările interioare și exterioare de la magazine de tip DIY (Dedeman, Leroy Merlin, BricoDepot etc.).

De altfel, se pare că românii sunt interesați și de proveniența materialelor, 40% dintre respondenții studiului dorindu-și să fie din România. Totuși, trebuie menționat că peste jumătate dintre respondenți nu pun preț pe acest aspect, foarte importantă e, în schimb, calitatea produselor. Peste 80% dintre participanții la studiu își doresc produse calitative, înainte de orice altă caracteristică!