Românii, dependenți de cumpărături online și plata cu cardul: surpriza din 2021

Românii, dependenți de cumpărături online și plata cu cardul: surpriza din 2021

În 2021, valoarea tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu nu mai puțin de 51% față de 2020. Cifra este cu atât mai impresionantă, cu cât în primul an al pandemiei s-a putut observa o explozie de interes pentru cumpărături pe internet.

NETOPIA Payment este cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România și tocmai a publicat o analiză statistică referitoare la piața de achiziții online din 2021. În acest context, aflăm că numărul de tranzacții a crescut cu 40% anul trecut, în timp ce valoarea acelor tranzacții a crescut cu 55%. Cu alte cuvinte, românii au devenit mai confortabili în a-și introduce cardurile pe internet și, mai mult decât atât, în a cheltui sume mai generoase decât au făcut-o în anii anteriori.

Achizițiile online ale românilor, în cifre

În 2021, media lunară a numărului de tranzacții online a fost de aproximativ 2 milioane. Pentru 2022, estimările sunt, de asemenea, foarte optimiste. NETOPIA Payments se așteaptă la o creștere de 35% a operațiunilor online cu cardul și de 15% pentru plățile prin SMS, valoare bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce și pe eforturile de înrolare de noi comercianți parteneri.

În ceea ce privește sumele punctuale cheltuite de români pe internet, valoarea medie a unei tranzacții a fost în 2021 de 240 de lei, în creștere de la 215 lei în 2020, o creștere de aproximativ 12%. Domeniile cele mai de interes pentru români au fost utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobiler.

Pe partea de dispozitive utilizate în scopul achizițiilor, 57% dintre români s-au simțit confortabil să-și introducă datele de card în telefonul mobil, în timp ce 43% au optat în continuare pentru tradiționalul desktop. În mod previzibil, cea mai aglomerată perioadă din an a fost luna noiembrie, în care majoritatea comercianților au programate campanii de reduceri în spatele titulaturii de Black Friday.

„O tendință importantă pe care am observat-o încă din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma în online, trend potențat și de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim să fim în continuare alături de comercianții noștri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care să poată găsi mult mai rapid atât informațiile de care au nevoie, dar și diferite tipuri de servicii care să îi ajute în eficientizarea activității lor”, a declarat Horia Grozea, Director Vânzări și Marketing, NETOPIA Payments. 

Citește și: