Prototipul de anvelopă realizat în proporție de 70% din materiale sustenabile: ce înseamnă asta pentru viitorul mașinilor

Prototipul de anvelopă realizat în proporție de 70% din materiale sustenabile: ce înseamnă asta pentru viitorul mașinilor

Compania Goodyear s-a angajat să dezvolte o anvelopă din material 100% sustenabil până în 2030.

În 2020, Goodyear s-a angajat să dezvolte o nouă anvelopă realizată în întregime din materiale durabile în următorul deceniu. Astăzi, compania a dezvăluit o anvelopă cu 70% conținut de materiale durabile, ceea ce arată progresul pe care l-a făcut în atingerea scopului său final.

Anvelopa conține 13 ingrediente din nouă componente diferite ale anvelopei, inclusiv trei care sunt obținute în mod tradițional prin arderea produselor petroliere.

Carbonul negru este folosit de obicei ca umplutură pentru a întări anvelopele, precum și alte produse din cauciuc și pentru a prelungi durata de viață a acestora. În loc să folosească carbon negru produs din petrol, Goodyear a folosit unul care a fost fabricat folosind metan, dioxid de carbon și ulei din plante.

Compania spune că metodele de producție folosite de furnizorii săi pentru a crea carbonul negru durabil au generat mai puține emisii de carbon decât procesele tradiționale.

Compania urmează să facă o anvelopă doar din materiale sustenabile

Goodyear a folosit și ulei de soia pentru anumite linii de anvelope, în loc de ulei de petrol. Uleiul de soia permite anvelopelor să rămână flexibile la schimbările de temperatură, cu beneficii suplimentare de tracțiune. Compania și-a propus să utilizeze 100% ulei de soia în patru dintre liniile sale de anvelope în 2020, dar nu a reușit din cauza problemelor de producție cauzate de pandemia COVID-19.

Noua anvelopă Goodyear folosește o varietate de siliciu, care îmbunătățește aderența anvelopei și ajută la reducerea consumului de combustibil, fabricată și din cenușă de coajă de orez. Cenușa de coajă de orez este un produs secundar al măcinării orezului și este destul de abundentă în țările producătoare de orez.

Cercetătorii au analizat utilizarea sa ca alternativă pentru ciment și ca sursă de siliciu și a reușit să producă siliciu de înaltă calitate din materialul rezidual.

În plus, compania a defalcat materialele din poliester reciclate din sticle de plastic și alte deșeuri de plastic în substanțele chimice de bază. Ele au fost apoi transformate în poliester de calitate tehnică folosit pentru cablurile anvelopei care mențin forma acesteia.

Chris Helsel, director de tehnologie la Goodyear, a declarat că anvelopa de 70% durabilă „este o realizare interesantă care demonstrează angajamentul companiei de a crește utilizarea materialelor durabile”.

Acestea fiind spuse, a fost fabricat ca produs demonstrativ, iar compania încă nu a dezvăluit dacă va fi lansat publicului larg.

Citește și: