Pasajul Unirii, cel mai circulat din București, a fost închis pentru reparații. Când se finalizeză lucrările

Pasajul Unirii, cel mai circulat din București, a fost închis pentru reparații. Când se finalizeză lucrările

Veste proastă pentru bucureșteni. Pasajul Unirii din Capitală va fi complet închis circulației rutiere pe timpul verii, pentru lucrări de punere în siguranță. Acestea vor începe în jurul datei de 20 iunie și urmează să se încheie la 1 septembrie, a precizat, joi, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Se închide Pasajul Unirii din Capitală până la toamnă

Update 20 iunie, ora 14.30. Pasajul Unirii din București a fost închis. A intrat în reabilitare până în toamnă, timp în care șoferii vor fi nevoiți să folosească rute alternative sau să circule pe deasupra. Zona este cea mai circulată din Capitală, zilnic, aproximativ 60.000 de mașini trecând pe acolo.

Update 14 iunie – Duminică, 19 iunie, Pasajul Unirii din București se va închide pentru două luni de zile. Lucrărilor de consolidare vor dura până la începutul lunii septembrie

Traficul va fi reconfigurat, iar șoferii vor tranzita Piața Unirii pe deasupra pasajului, pe noile trasee care au fost stabilite de Brigada Rutieră a Capitalei.

Știre inițială

Circulația rutieră prin Pasajul Unirii din Bucureşti va fi interzisă pe tot parcursul verii. Măsură este necesară din cauză că pasajul este șubred de mai mulți ani și are nevoie de reparații și investiții ce nu mai suportă amânare.

Se închide Pasajul Unirii din București până la toamnă, a anunțat Primăria Sectorului 4. Pe tot parcursul lucrărilor, Pasajul Unirii „va fi închis complet” circulației rutiere. Pe alte artere nu vor exista restricții pentru șoferi, potrivit Primăriei.

„Pentru a pune în siguranță pasajul rutier, lucrările vor începe în jurul datei de 20 iunie, adică după ce școlile și grădinițile își încheie activitatea, și dorim să încheiem lucrările până în 1 septembrie”, a explicat edilul Daniel Băluță.

Stare avansată de degradare

Construit între 1986 și 1987, Pasajul Unirii a primit, din păcate, un verdict îngrijorător încă din anul 2017. O expertiză tehnică a arătat că unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din București se află într-o stare avansată de degradare şi prezintă deficienţe serioase la structura de rezistenţă. Toate aceste nereguli pun în pericol viaţa a sute de mii de oameni din Sectorul 4 şi nu numai.

Astfel, pentru remedierea urgentă a problemelor de siguranţă depistate, la începutul acestui an, prin intermediul unui protocol de asociere cu Primăria Municipiului Bucureşti, pasajul a intrat în administrarea Sectorului 4.

Unul dintre cele mai tranzitate pasaje rutiere subterane din București intră în reparații

Edilul Daniel Băluță a adăugat că urmează să fie realizată și expertiza pentru situația planșeului, de asemenea, aflat într-o stare avansată de degradare. În urmă cu cinci ani, nivelul de risc a fost stabilit la gradul 4 din 5, care permite circulația rutieră prin pasaj. Însă, în această perioadă are loc o nouă expertiză, iar dacă se constată că s-a ajuns la gradul 5, Pasajul Unirii urmează să fie închis multe luni.

Citește și Percheziții la Primăria Sectorului 5 din București. S-au ridicat documente într-un dosar cu acuzații grele

Pentru reabilitarea sau refacerea planșeului afectat, urmează realizarea unui studiu de fezabilitate și a unei propuneri tehnice. Toată procedura va dura circa 12-18 luni.

La rândul său, prefectul Capitalei a dat asigurări că, în prezent, nu există risc de prăbușire a planșeului și că se poate circula prin Pasajul Unirii. Toni Greblă a explicat că diferența între gradul 4 și gradul 5 de risc este foarte mare.

Citește și: