Noua taxă de poluare, în București: peste 1000 de euro pentru mașinile vechi sau din provincie

Noua taxă de poluare, în București: peste 1000 de euro pentru mașinile vechi sau din provincie

Un nou proiect ce are mari șanse să se bucure de suportul majorității din Consiliul General al Capitalei va introduce o nouă taxă de poluare în București cu sume de plată fabuloase pentru românii cei mai vulnerabili, cei care au cele mai vechi mașini.

Consilierii USR, PNL și PMP, fără acordul sau suportul primarului Nicușor Dan, și-au dat mâna pe marginea unui proiect de taxă de poluare. Aceasta ar urma să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2023 în București, iar cei mai loviți vor fi posesorii de mașini vechi și foarte vechi. Cei care au autoturisme non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 vor plăti între 20 de euro pe zi și 5500 de lei pe an, după cum se arată în proiectul de la Primăria București. Partea tristă este că nici măcar nu se va aplica regula doar autoturismelor înmatriculate în Capitală, dar și celor care vin din provincie, din orice colț al țării, în perioada în care trec prin București. Singura șansă ca să nu o plătești este să circuli cu mașina doar în afara orelor 8:00 – 20:00.

Cât este noua taxă auto de poluare, cine o plătește

Noua taxă auto de poluare este în valoare de 20 de lei pe o zi, 55 de lei pe 3 zile, 120 de lei pe 7 zile, 500 de lei pe 30 de zile, respectiv 5.500 de lei pe an. Aceasta va putea fi achitată într-o manieră cât se poate de facilă, inclusiv prin SMS. Sancțiunile pentru cei care decid să nu o achite sunt între 4000 și 5000 de lei.

De la 1 ianuarie 2023, dacă proiectul va trece de Consiliul General București, unde are suportul majorității, fără să achite noua taxă de poluare, nu vor mai putea circula pe raza Capitalei următoarele mașini:

  • Motociclete, mopede, tricicluri, cvadricicluri non-Euro și Euro 1
  • Mașini pe motorină cu greutate sub 1.000 de kilograme non-Euro, Euro 1 și Euro 2
  • Autovehicule diesel cu masa între 1.000 și 2.000 kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3
  • Autovehicule diesel cu masa în gol de peste 2.000 kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3 și Euro 4
  • Mașini pe benzină, GPL (gaz petrolier lichefiat), GNC (gaz natural comprimat) și GNL (gaz natural lichefiat) cu masa sub 1.000 kilograme non-Euro și Euro 1
  • Autovehicule pe benzină, GPL, GNC și GNL de peste 2.000 de kilograme non-Euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3.

Banii colectați vor fi folosiți pentru a fi realizate piste de biciclete, pentru a fi achiziționate mijloace de transport în comun, electrice sau hibrid și se va amenaja infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, dar și parcări pentru biciclete și trotinete.

Citește și: