Noua taxă auto are argumente puternice: de ce vor fi loviți românii, de când

Noua taxă auto are argumente puternice: de ce vor fi loviți românii, de când

O nouă taxă auto este inevitabilă în România, iar șoferii români sunt, pe bună dreptate, îngrijorați. Singurele variabile sunt când va fi introdusă noua taxă și ce probleme va încerca, de fapt, să rezolve.

Dan Vardie este președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile, APIA. Din această poziția, a acordat un interviu Profit News TV și a explicat viziunea lui asupra noi taxe auto care urmează să lovească buzunarele românilor. Oficialul a explicat că, pentru reducerea poluării, această taxare suplimentară va face minuni.

Va funcționa ca o încurajare pentru creșterea numărului solicitărilor pentru programele Rabla și Rabla+. Pe de altă parte, tot Vardie explică faptul că introducerea taxei ar trebui să se facă etapizat, pe mai mulți ani, având în vedere situația financiară a românilor.

Taxa auto, o nouă povară pentru români

„Aș recomanda o implementare a acestui program într-o zonă de multianual, adică treptat. Să înțelegem cu toții că acela e drumul, iar oamenii să înțeleagă că totuși te gândești la buzunarul lor, la posibilităților lor. Oricum vom fi agresați de costurile energetice, cu atât mai mult nu trebuie să agresăm oamenii cu alte taxe și impozite”, a explicat Dan Vardie.

„În situația parcului auto al României, care a devenit foarte mare, ne ducem spre 8 milioane de autoturisme înmatriculate. Nu e puțin raportat la populație. Aproape 50% din acest parc auto conține autovehicule cu o vechime de peste 15 ani”, atrage atenția președintele APIA. În opinia sa, până în 2024, vârsta medie va fi de 18 ani, iar singura soluție pentru a descuraja oamenii să mai țină aceste mașini sau să le cumpere la mâna a doua este ca cei cu mașini mai vechi de 15 ani să plătească pentru asta.

Deși ministrul Mediului a menționat că o nouă taxă auto nu va fi introdusă în 2022, ci cel mai probabil în 2023, angajamentul României prin Programul Național de Reziliență și Redresare (PNRR) este cât se poate de clar. Până în 2025 trebuie să scoatem din circulație aproximativ 250.000 de mașini cu o vechime de peste 15 ani, iar o nouă taxă este cel mai eficient mecanism pentru materializarea acestui proiect. „Statul a cheltui foarte mulți bani pe programul Rabla și Rabla + și nu au fost scoase suficient de multe mașini. Introducerea acestei taxe poate să ajute programele Rabla și Rabla+ și implicit și atingerea țintei până în 2025”, a mai spus Dan Vardie.

Citește și: