Navă cu 1500 de tone de cărbune din Rusia s-a scufundat în Portul Constanța. Garda de Mediu este în alertă

Navă cu 1500 de tone de cărbune din Rusia s-a scufundat în Portul Constanța. Garda de Mediu este în alertă

O barjă cu 1.500 de tone de cărbune din Rusia s-a scufundat în Portul Constanța. Garda de Mediu este în alertă din cauza riscului crescut de poluare. Nava fusese încărcată cu tonele de cărbune în dana 119 a portului de la malul mării, apoi a fost dusă în dana 99, pentru a se alătura convoiului cu mai multe ambarcațiuni ce urmau să plece spre Canalul Dunăre-Marea Neagră. Însă, barja a început să ia apă și, deși muncitorii au încercat să o pompeze, nava nu a mai putut fi salvată.

Alertă în Portul Constanța! O barjă cu 1500 de tone de cărbune din Rusia s-a scufundat în Marea Neagră

O navă încărcată cu mult cărbune rusesc s-a scufundat în apropierea unei dane din Portul Constanța. Căpitania Zonală investighează incidentul. Barja avea aproape 1500 de tone de cărbune și trebuia să plece spre Canalul Dunăre-Marea Neagră. Mai mulți reprezentanți ai Căpitaniei au fost trimiși la fața locului pentru cercetări.

Incidentul a avut loc în imediata apropiere a danei, dar traficul naval nu a fost pus în pericol, au transmis autoritățile portului Constanța. Cert este că Autoritatea Navală Română a dispus efectuarea unei anchete, pentru a se afla cauza scufundării barjei. Deocamdată, se iau în calcul două ipoteze: ori încărcarea defectuoasă a mărfii, ori apariția unei fisuri.

Nava urma să ajungă în Serbia

Ambarcațiunea de mare tonaj a început să se scufunde chiar lângă cheu, sub privirile docherilor care au dat alarma imediat. În scurt timp, toată încărcătura a dispărut în acvatoriul portuar. Deoarece evenimentul a avut loc în imediata apropiere a danei, traficul naval nu a fost afectat, au transmis autoritățile portului Constanța.

Potrivit Digi24, nava era din Germania și avea proprietar sârb. Cele 1.500 de tone de cărbune aparțineau Federației Ruse și urmau să ajungă în Serbia. Angajații au montat un limitator astfel încât marfa să nu ajungă în larg. În Marea Neagră au apărut urme de ulei, așa că a fost anunțată Garda de Mediu. ANR a luat legătura cu armatorul, pentru a scoate cărbunele din apă și pentru a aduce ambarcațiunea pe linia de plutire.

Citește și Uniunea Europeană pregăteşte noi sancţiuni împotriva Rusiei. Se ia în calcul blocarea importurilor de petrol

Acest eveniment nu a încurcat traficul naval, susțin reprezentanţii Autorității Navale Române. ANR a deschis o anchetă, pentru a stabili împrejurările în care s-a produs incidentul. Florin Goidea, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a dezvăluit că barja transporta cărbuni.

Citește și: