Metaversul Facebook ajunge pe web: anunțul Meta pentru toți amatorii de realitate virtuală

Metaversul Facebook ajunge pe web: anunțul Meta pentru toți amatorii de realitate virtuală

În teorie, metaversul ar trebui să poată fi accesat doar prin intermediul unor căști de realitate virtuală, dar Meta, compania mamă a Facebook, a anunțat că va face disponibil Horizon Worlds și prin intermediul unui browser obișnuit de internet.

Din câte se pare, metaversul Horizon Worlds, anunțat în urmă cu ceva timp de Mark Zuckerberg, nu se reflectă în succesul pe care și l-ar fi dorit oficialii Meta. Minusul de popularitate ar putea veni din faptul că nu foarte mulți oameni au căști de realitate virtuală, principalul mijloc prin care poți intra momentan în metavers. Indiferent care este pretextul, gigantul american a confirmat că lumea virtuală va putea fi accesată și de pe web, cun laptop sau desktop obișnuit.

Metaversul Horizon Worlds iese din realitatea virtuală

CTO-ul Facebook Andrew Bosworth a anunțat, printr-o postare pe profilul personal de Twitter, că Meta lucrează la o versiune web a platformei proprii de metavers Horizon Worlds. Aceasta ar reprezenta o alternativă pentru browser-ele web la cea disponibilă pentru căștile Quest VR.

Deși întregul concept de metavers a plecat din prima zi de la VR, Meta speră să amplifice semnificativ interesul pentru universul său digital prin portarea experienței pe un număr cât mai mare de platforme. Spre finele anului, va fi lansată o versiune de Horizon World pentru telefoane, în timp ce o variantă pentru consolele de jocuri nu ar trebui să întârzie prea mult după.

Prea multe particularități legate de multiplele versiuni ale metaversului nu au fost încă făcute publice, dar platforma a făcut deja subiectul unui număr masiv de critici, după ce Meta a anunțat că va păstra nu mai puțin de 47,5% dintre toate bunurile digitale comercializate în lumea digitală. Practica este cu atât mai ciudată încât vine de la Mark Zuckerberg, același om care a criticat Apple că ia un comision de 30% din aplicațiile și microtranzacțiile din AppStore. Una peste alta, nu este foarte profitabil să investești în creații digitale din metaversul Facebook, cel puțin nu momenta.

Citește și: