Land Rover pregătește un nou model: cât costă și când poți cumpăra Range Rover Sport

Land Rover pregătește un nou model: cât costă și când poți cumpăra Range Rover Sport

Land Rover a lansat detalii despre Range Rover Sport de ultimă generație, unul dintre cele mai importante modele ale sale.

Cel mai recent Range Rover Sport primește o nouă platformă, care îi crește dinamica de condus, împreună cu un preț mai mare pentru autocolante și o versiune complet electrică care va sosi în 2024.

Noul Range Rover Sport „setează noi standarde ca SUV sportiv de lux suprem”, a declarat directorul general al Jaguar Land Rover, Thierry Bollore, într-un comunicat.

Range Rover Sport este unul dintre cele mai mari motoare de profit ale Land Rover datorită prețului ridicat și vânzărilor puternice. A fost al doilea cel mai mare vânzător al JLR în primul trimestru, după Land Rover Defender. Vânzările sunt cu mult înaintea celor mai mari Range Rover și Land Rover Discovery.

Gama Range Rover Sport se potrivește cu cea a noului Range Rover care tocmai a fost scos la vânzare. Gama include doi hibrizi plug-in și un V-8 twin-turbo de vârf, precum și modele diesel și pe benzină mai ieftine.

Prețul de vânzare cu amănuntul al lui Range Rover Sport a fost majorat pentru a crește profitabilitatea. SUV-ul va începe de la 79.125 de lire sterline (97.553 dolari) pe piața sa de origine din Marea Britanie, o creștere cu 22% de la 64.760 de lire sterline pentru versiunea entry-level a modelului actual.

Prețul de pornire este semnificativ peste rivali precum BMW X6, care pornește de la 65.740 de lire sterline în Marea Britanie și Audi Q8, care costă de la 68.955 de lire sterline. Creșterea prețului este mai mare decât cea a Range Rover, care este cu 13% mai expansiv decât generația anterioară, reflectând ambițiile mai mari de lux pe care Jaguar Land Rover le are pentru Range Rover.

Mai dinamic

Cea de-a treia generație Range Rover Sport este susținută de noua platformă MLA-Flex (arhitectură longitudinală modulară) a JLR, concepută pentru a găzdui sisteme de propulsie complet electrice, hibride plug-in și hibride.

Land Rover a spus că trecerea la noua platformă a însemnat că mașina era cu 35% mai rigidă decât modelul anterior, ajutând să se simtă mai dinamică pe șosea.

Designul SUV-ului este o evoluție a generației actuale, cu surplome scurte, faruri subțiri și capotă.

Noul model pune în ordine detaliile suprafeței cu mânere ascunse ale ușilor, ferestre încastrate și un acoperiș sudat cu laser, despre care Land Rover spune că oferă un aspect mai precis.

Cabina este familiară cu noul Range Rover și folosește același ecran tactil central curbat plutitor de 13,1 inchi, cu feedback haptic pe ecran care le informează utilizatorilor când au fost apăsate butoanele.

Range Rover Sport are sistemul de infotainment Pivi Pro de la JLR cu control vocal Amazon Alexa încorporat. Un ecran separat de 13,7 inchi se află în fața șoferului.

Utilizează noua arhitectură electrică a vehiculelor Land Rover (EVA 2.0) care include capacitatea de a actualiza 63 de module electronice prin aer.

Cele două versiuni hibrid plug-in au acumulatori de 38,2 kilowați-oră, mai mari decât pachetul de 31,8 kWh din echivalentul Range Rover.

Au o autonomie de 113 km numai cu energie electrică, spune Land Rover.

P510e Electric Hybrid și mai puțin puternic P440e au același motor pe benzină de 3,0 litri și șase cilindri și emite 18 grame pe km de CO2, ceea ce înseamnă că ambele SUV-uri plug-in vor avea un rol important în reducerea valorii medii a emisiilor de CO2 ale JLR ajutând producătorul auto să îndeplinească obiectivele de reglementare pe piețe precum Europa.

Citește și: