Industria auto în fața unei dileme: ce se întâmplă cu producția mondială, ce înseamnă pentru noi

Industria auto în fața unei dileme: ce se întâmplă cu producția mondială, ce înseamnă pentru noi

Criza semiconductoarelor împreună cu pandemia de coronavirus – care a provocat acum una dintre cele mai grave blocaje din China – și în prezent multiplicată de conflictul din Ucraina va determina cel mai mic volum de oferte de vehicule la nivel mondial în peste 10 ani.

Lumea va cumpăra mult mai puține vehicule în 2022 decât anul trecut, când impactul izolării s-a resimțit în numeroase țări de pe întreaga planetă și, în mod surprinzător, mai multe decât a făcut-o în 2020, când pandemia a încetinit economiile celor mai mari state de pe planetă.

Numărul de vehicule vândute în acest an, evaluat de profesioniști pregătiți, va fi la cel mai scăzut nivel începând cu anul 2011 și până în prezent, conform specialiștilor de la Center Automotive Reserch din Duisburg, organizație cunoscută pentru investigațiile și explorările sale în domeniul portabilitate, cu concentrări de lucru amintite pentru China.

Industria auto este în impas

Explicația nu este o reducere a popularității, similar cu ce s-a întâmplat în trecut. Pe scurt, producătorii de vehicule nu pot construi și livra un număr adecvat de vehicule. Capacitatea maximă de producție din acest moment va conduce la un volum total de 67,6 milioane de autoturisme vândute, în 2022, cu circa 1 milion mai puțin decât în anul pandemiei, 2020, și cu peste 3 milioane mai puțin decât în 2021, conform analizelor făcute de Center Automotive Research, care subliniază că nivelul va fi cel mai mic volum vândut din 2011 și până astăzi pe întreg globul.

Principalul impact al acestui cadru financiar și industrial va fi creșterea bruscă a costurilor vehiculelor, atât din cauza creșterii costurilor pentru substanțele naturale, piesele și operațiunile planificate, dar în plus, producătorii de vehicule vor încerca să acopere pierderile prin costuri mai exorbitante.

Industria auto europeană va resimți problemele economice și politice.

Pentru Europa, organizația evaluează o scădere de peste 10% a ofertelor de vehicule, pentru cea mai mare piață, Germania, scăderea va fi de aproximativ 6%.