Industria auto, cea mai nouă victimă a crizei: ce se întâmplă cu producția, dar cu vânzările

Industria auto, cea mai nouă victimă a crizei: ce se întâmplă cu producția, dar cu vânzările

Restul de comenzi și așteptările privind prețurile sunt într-o spirală descendentă din cauza preocupărilor legate de lipsa de gaze și slăbiciunea economiei chineze.

Producătorii de automobile raportează o cerere mai scăzută în Europa și America de Nord, pe fondul a ceea ce analiștii spun că este un semn clar că oamenii nu vor să plătească prețuri mai mari și preferă să își păstreze banii pentru nevoi.

Deși unele mărci de lux, cum ar fi Ferrari și Mercedes-Benz, au crescut previziunile de vânzări din cauza cererii continue ridicate pentru modele de top, perspectivele pentru cea mai mare parte a industriei sunt mai sumbre.

Timpii de așteptare pentru noile comenzi devin mai scurte, pe măsură ce registrele de comenzi se subțiază. Asta chiar și cu producția mai lentă decât de obicei și livrările cu mult sub anul trecut, au spus directorii.

„Noile comenzi primite sunt în scădere”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, în timpul unui apel pentru venituri de miercuri, arătând în special Europa.

Producătorii de automobile au protejat până acum marjele prin creșterea prețurilor, dar creșterea abruptă a inflației în America de Nord și Europa ar putea face mai dificilă transferarea costurilor în creștere.

„Cererea este în scădere”

„Cererea este în scădere”, a declarat directorul financiar Volkswagen, Arno Antlitz. „Semnele de avertizare sunt pentru Europa și America de Nord, mai puțin pentru regiunea chineză”, a spus Antlitz.

Inflația în Europa și în SUA a crescut vertiginos în ultimele luni, băncile centrale avertizând că un vârf ar putea fi la câteva luni, ceea ce a dus la scăderea sentimentului consumatorilor și al afacerilor.

Datele de la reprezentanțele de mașini online și platformele de licitație au arătat o încetinire a cererii din luna martie a acestui an, a declarat Philip Nothard, director de informații pentru Europa la Cox Automotive. „Consumatorii sunt în prezent foarte precauți”, a spus el.

Un sondaj realizat de institutul Ifo din München a arătat că numărul de comenzi restante ale producătorilor germani de automobile s-a micșorat.

„Puterea cumpărării unei mașini în bugetul gospodăriei este ceva cu care ne vom confrunta”, a declarat luna trecută CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

Deocamdată, producătorul de automobile intenționa să continue să-și transmită propriile costuri în creștere către consumatori, dar acest lucru nu putea dura pentru totdeauna. „Există o limită pentru creșterea prețurilor”, a spus Tavares.

În S.U.A., Ford se gândește să readucă reduceri și stimulente care au fost abandonate anul trecut pe fondul preocupărilor legate de lanțul de aprovizionare, a declarat directorul financiar John Lawler. „Aceasta este o supapă de siguranță în viitor”, a spus el.