IATA face un anunț așteptat de industrie: ce se întâmplă cu operatorii aerieni în 2022 și în 2023

IATA face un anunț așteptat de industrie: ce se întâmplă cu operatorii aerieni în 2022 și în 2023

IATA consideră că cererea de pasageri va atinge 83% din nivelurile pre-pandemie în 2022.

Se așteaptă ca veniturile din industrie să atingă 782 de miliarde de dolari în 2022, ceea ce reprezintă aproximativ 93,3% din nivelurile din 2019.

Șeful celui mai mare organism de comerț aerian din lume a declarat că rămâne încrezător că industria va reveni la profitabilitate în 2023, chiar dacă ar putea exista încă o deconectare între capacitate și cerere până în primul trimestru.

Unii analişti au avertizat că majorarea preţului biletelor şi presiunile asupra consumatorilor, din cauza inflaţiei ridicate, ar putea reduce semnificativ cererea. Dar Walsh a dezminţit temerile, dând asigurări că va urma o redresare a rezervărilor pentru călătoriile aeriene.

Vorbind la un panel de la Doha, directorul general al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), Willie Walsh, a adăugat că „nu este îngrijorat” de mediul actual al cererii și ofertei.

Operatorii aerieni globali ar urma să înregistreze pierderi de 9,7 miliarde de dolari în 2022, un pas înainte faţă de pierderile de 42,1 miliarde de dolari din 2021 şi faţă de prognoza anterioară a IATA pentru acest an, ce indica pierderi de 11,6 miliarde de dolari.

O revenire spectaculoasă

Dar oficialii companiilor aeriene globale au avertizat la reuniunea din Qatar că preţul mai ridicat al petrolului şi inflaţia riscă să afecteze redresarea fragilă.

„Industria noastră este acum mai redusă, mai dură şi mai dinamică. Profitul ar trebui să apară la orizont în 2023”, a afirmat directorul Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni, Willie Walsh.

Industria companiilor aeriene se uită la profitabilitate în 2023, America de Nord fiind așteptată să obțină un profit de 8,8 miliarde de dolari doar în 2022, afirmă Asociația Internațională a Transporturilor Aeriene (IATA) în ultimul său raport.

În Asia, unde graniţele Chinei rămân închise şi piaţa internă este sub presiune din cauza restricţiilor, companiile aeriene ar urma să raporteze pierderi totale de 8,9 miliarde de dolari.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

Citește și: