Hyundai luptă cu Tesla: noul Ioniq 6, un rival pentru orice sedan electric

Hyundai luptă cu Tesla: noul Ioniq 6, un rival pentru orice sedan electric

Ioniq 6 va putea concura cu Tesla în sectorul sedanurilor EV de volum datorită prețurilor competitive și a autonomiei de rulare, au spus analiștii.

Hyundai a lansat primul său sedan complet electric, Ioniq 6, pe care producătorul de automobile sud-coreean pariază că îl va ajuta să câștige o cotă mai mare din piața vehiculelor electrice dominată de Tesla.

Sedanul va avea o autonomie de rulare de aproximativ 610 km sub ciclul de testare WLTP, cu aproximativ 30% mai mult decât crossover-ul Ioniq 5, a spus Hyundai.

„Folosim aceeași chimie celulară a bateriei, dar am maximizat cantitatea de baterii per fiecare pachet, sporind semnificativ densitatea energiei”, a declarat Kim Yong Wha, vicepreședinte executiv la Hyundai.

Hyundai vine tare din spate

Ioniq 6 va veni în două opțiuni de pachet de baterii — 53 de kilowați pe oră și 77,4 kWh — și va începe producția la uzina Asan din Coreea de Sud în al treilea trimestru.

„Ioniq 6 va putea concura cu Tesla în sectorul sedanelor EV de volum, având în vedere prețul competitiv și autonomia de rulare lungă”, a declarat Lee Jae-il, analist la Eugene Investment & Securities.

Ioniq 6 și-ar putea majora prețurile pe piața sedanelor electrice, deoarece Tesla a crescut prețurile de mai multe ori, a adăugat el.

„Sunt pozitiv în ceea ce privește Ioniq 6, mai ales în Europa, deoarece Ioniq 5 și Kia EV 6 erau atât de populare acolo”, a spus Angela Hong, analist la Nomura din Seul. „Marjele EV ale Hyundai nu par atât de rele până acum, deoarece un won coreean mai slab a compensat pierderile cauzate de prețurile mai mari ale bateriilor.”

„Hyundai se schimbă atât de repede pentru a câștiga cursa în industria vehiculelor electrice, mai repede decât alți producători de mașini tradiționali”, a declarat Woo Taek Hwang, manager de fond la Korea Investment Management Co. din Seul. „Seria Ioniq îmi amintește de seria Samsung Galaxy, când Samsung lucra din greu pentru a ajunge din urmă iPhone-urile.”

Noul model va fi disponibil anul acesta în Coreea de Sud și Europa. Conform Hyundai, mașina va avea un preț cuprins între 42.000 de dolari și 50.000 de dolari pentru piața sud-coreeană. Din păcate, prețurile pentru clienții din străinătate nu au fost încă anunțate.

Caracteristici de conducere autonomă

Ioniq 6 are funcții de conducere autonomă similare cu Ioniq 5, inclusiv asistență la conducere pe autostradă 2 și asistență pentru evitarea coliziunilor în unghiul mort.

Scaunele modelului sunt cu aproximativ 30% mai subțiri decât alte modele din serie, oferind mai mult spațiu pentru picioare, în timp ce există cinci porturi USB și spațiu lângă șofer pentru un laptop. O parte din software poate fi actualizat și de la distanță, o premieră pentru Hyundai.

Hyundai a spus că modelul Ioniq 6 lansat în acest an va avea baterii de la SK On de la SK Innovation, iar bateriile de la LG Energy Solution vor fi folosite începând cu anul viitor.

Ioniq 6 este unul dintre cele peste 31 de modele electrice pe care Hyundai Motor Group, inclusiv Hyundai Motor, compania soră Kia și marca premium Genesis, intenționează să le introducă până în 2030 pentru a asigura 12% din piața globală de vehicule electrice.

Sedanul Ioniq 6 își va extinde gama de vehicule electrice dincolo de crossoverele și SUV-urile actuale pentru a concura față în față cu cel mai bine vândut sedan Model 3 de la Tesla.