26 sept. 2022 | 22:13

Factură pe minus la curent: chichița din lege care forțează furnizorul să-ți dea banii înapoi

ACTUALITATE
Factură pe minus la curent: chichița din lege care forțează furnizorul să-ți dea banii înapoi

Cu toții suntem îngrijorați de costul facturilor pe care le vom plăti în iarnă, dar puțini români știu că există o metodă prin care poți să primești banii înapoi, dacă plătești facturi foarte mari.

Concret, dacă anul acesta nu beneficiezi de măsuri de sprijin fiindcă nu te încadrezi în plafonul stabilit de stat, nu trebuie să te îngrijorezi.

Trebuie să faci tot posibilul pentru a reduce consumul în această perioadă. Dacă vei reuși să te încadrezi în plafon, în primăvară ți se va emite o factură care va reglementa plățile și poți primi banii înapoi.

E „pe bune”, chiar ți se dau banii înapoi, dar puțini știu ce au de făcut

„Clienții casnici care, în anul 2021, au avut un consum mediu lunar de energie electrică de peste 300 kWh sunt cei care nu au parte de nicio plafonare a prețului la energia electrică, în continuare (…)

Există totuși o veste bună pentru cei care, în 2021, au avut un consum mediu lunar de peste 300 kWh și care plătesc acum prețurile neplafonate. Dacă în acest an, ei își reduc consumul sub pragul mediu lunar de 300 kWh, la finalul anului 2022 vor fi și ei reîncadrați în categoria clienților plafonați, iar în februarie, li se va emite o factură de regularizare prin care practic vor primi banii înapoi”, explică economica.net.

Prin urmare, trebuie să ții cont de faptul că economiile chiar te pot salva. Pe lângă faptul că plătești mai puțin pentru consumul lunar, vei beneficia și de acești bani câștigați în primăvară. Cei mai norocoși sunt românii care au depășit cu o valoare foarte mică plafonul. De ce? Pai ei au cele mai mari șanse să-și reducă consumul fără să facă mari sacrificii sau vreun efort ieșit din comun.

“În cazul clienților casnici care nu pot beneficia de prevederile alin. (1) lit. a) și b) în funcție de consumul anului 2021, dar al căror consum înregistrat în anul 2022 se încadrează în oricare din tranșele de consum prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), precum și în cazul clienților casnici și noncasnici racordați începând cu data de 1 ianuarie 2022, furnizorii emit în luna februarie 2023 facturi de regularizare a consumului facturat anterior aferent perioadei de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență, utilizând prețul final conform tranșei aferente de consum, și facturează consumul înregistrat după data reîncadrării la prețul final corespunzător tranșei de consum. În cazul schimbării furnizorului în perioada de aplicare a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, regularizarea se face de către furnizorul actual doar pentru perioada aplicării contractului de furnizare încheiat cu acesta”, spune prevederea legală care reglementează posibilitatea despre care am vorbit mai sus.