Dacia a salvat Renault de la un an dezastruos: ce a declarat compania

Dacia a salvat Renault de la un an dezastruos: ce a declarat compania

Lipsa de microcipuri a afectat vânzările mărcii Renault, în timp ce vânzările Dacia, Lada au crescut.

Vânzările globale ale Grupului Renault au scăzut cu 4,5% în 2021, deoarece penuria de semiconductori a afectat producția producătorului auto, strângând livrările de vehicule noi către dealeri.

Grupul a vândut anul trecut 2,69 milioane de autoturisme și vehicule comerciale ușoare, a spus Renault.

Producătorul auto se concentrează pe modele mai profitabile în timpul crizei semiconductoarelor.

„Politica de vânzări inițiată în al treilea trimestru al anului 2020, duce la o creștere a ponderii vânzărilor pe cele mai profitabile canale”, a spus Renault într-un comunicat.

Șeful comercial al mărcii Renault, Fabrice Cambolive, a declarat că se așteaptă ca marca Renault să crească în ceea ce privește venitul net pe model în 2022.

Cifrele Dacia

Vânzările mărcii Renault au scăzut cu 5,2%, până la 1,69 milioane anul trecut; Vânzările Dacia au crescut cu 3,1 la sută, la 537.095. Vânzările marca rusă Lada au crescut cu 0,3%, până la 385.208.

Vehiculele hibride și complet electrice au reprezentat 30% din vânzările mărcii Renault în Europa, comparativ cu 17% în 2020, cu 14% complet electrice. Vânzările hibride pentru cele două modele cele mai vândute ale mărcii, micul hatchback Clio și micul SUV Captur, au fost de 19%, respectiv 24%.

Vânzările de autoutilitare marca Renault au crescut cu 19%, până la 374.824, odată cu introducerea noii generații de camionete compacte Kangoo și rebrandingul autoutilitarei Dacia Dokker sub numele de Renault Express.

Piețele din afara Europei au reprezentat 44% din vânzări, o creștere cu două puncte procentuale față de 2020. Grupul deținea o cotă de piață de 29% în Rusia, a doua piață ca mărime din afara Franței; o cotă de 40 la sută în Maroc, a noua piață ca mărime și unde are două fabrici; o cotă de 35 la sută în România, a 14-a cea mai mare piață și piața internă a Daciei; și o cotă de 21% în Columbia, a 15-a cea mai mare piață.

Citește și: