Ce întrebări ar trebui să pui la interviu pentru a face o impresie bună

Ce întrebări ar trebui să pui la interviu pentru a face o impresie bună

Dacă ai în plan în perioada următoare să candidezi la anumite joburi și te pregătești pentru marele test, interviul, trebuie să știi faptul că e foarte important să îi adresezi și tu potențialului angajator anumite întrebări.

În general, în cadrul interviurilor de angajare, recrutorul adresează întrebările. În calitate de angajat, te poți aștepta să fii întrebat care e motivul pentru care dorești un job în cadrul acelei companii, ce așteptări ai de la mediul de lucru, de la superiori, care sunt pretențiile tale salariale sau chiar poți fi pus în dificultate cu anumite probleme practice.

Însă de foarte puține ori candidații sunt cei care adresează întrebări, iar acest lucru e foarte greșit.

Recrutorii vor să primească întrebări

Specialiștii în resurse umane susțin că persoanele care adresează întrebări în cadrul interviurilor de angajare au mai mari șanse de a fi acceptați, în detrimentul celor care nu fac acest lucru. De ce? Explicația este cât se poate de simplă. Angajatorul percepe întrebările ca fiind un semn al interesului tău pentru muncă, pentru companie, pentru a fi persoana potrivită la locul potrivit.

E imposibil să nu ai nicio curiozitate despre compania în cadrul căruia susții interviul, despre ce va presupune exact jobul tău sau despre echipa cu care vei colabora. Dacă o persoană chiar nu manifestă nicio curiozitate, înseamnă că este dezinteresată sau superficială. Evident că niciun angajator nu va vedea acest element ca fiind unul pozitiv și te va descalifica în fața altor candidați, mai curioși decât tine.

Însă ce ar trebui să întrebi? Pentru început, trebuie să știi că nu ai voie să adresezi întrebări la care ar fi trebuit să știi răspunsul fără îndoială, din moment ce te-ai prezentat la respectivul interviu. De exemplu, nu poți întreba angajatorul căruia i-ai trimis CV și pentru care vrei să lucrezi: „Cu ce se ocupă compania?”. Din moment ce te afli în plin proces de a face parte din acea organizație, ar fi firesc să știi măcar domeniul de activitate, asta dacă nu ai trimis CV-uri la nimereală, la orice adresă de email ți-a ieșit în cale sau la orice anunț de angajare, fără măcar să-l citești.

Dacă ești curios ce fel de întrebări poți adresa, astfel încât ele să vină în avantajul tău, specialiștii eJobs recomandă următoarea abordare:

„Care ar fi rolul meu în organizație?”

sau

„Care este următorul pas în carieră?”

sau

„Ce ar trebui să învăț pentru a face rolul ăsta mult mai bine?”

„Ar fi foarte bine să vină la interviu și să spună: «Am văzut că mai deschideți o linie de producție» sau «Felicitări! Pe site-ul Y am citit că ați câștigat unul dintre premiile de excelență ca angajatori». Lucruri care îl fac pe cel din fața lui, fie că e recruiter dintr-o agenție sau din compania respectivă, să înțeleagă că și-a făcut temele, că s-a interesat despre companie, despre interlocutor, despre ce produse are compania respectivă”, explică Leonard Rizoiu, Managing Partner la leoHR.

Citește și: