Ca în fiecare an, Google a publicat top 10 căutări pe o varietate foarte mare de categorii. Cu această ocazie, aflăm și noi ce caută românii pe cel mai mare motor de căutare, care le sunt prioritățile.
Este al 11-lea an în care Google face publice statisticile pentru piața din România în materie de căutare. Dacă vrei să înțelegi mai bine despre ce a fost 2022 pentru majoritatea oamenilor de pe meleaguri mioritice, poți să arunci o privire peste listele de mai jos. Așa vezi filmele care au făcut cu adevărat valuri, serialele, rețetele sau întrebările pe care le-au adresat românii în căsuța de căutare de parcă vorbeau cu un prieten la o bere.
În mod previzibil, Ucraina și Rusia s-au numărat printre cele mai căutate cuvinte pe Google în contextul invaziei din țara vecină. Recensământul a ridicat de asemenea multe întrebări pentru români, dar și decesul reginei Elisabeta a Marii Britanii sau concursul Eurovision, mai ales din cauza controverselor din acest an. Interesul pentru tehnologie a fost parcă mai mare ca în anii trecuți, dar nu neapărat datorită iPhone 14, cât a NFT-urilor sau a Metaverse. Chiar dacă se află pe locul 10 în top, este îmbucurător să vezi că românii vor să înțeleagă mai bine schimbările climatice în 2022.
Ca o mențiune interesantă, Ce este roxadustat?, s-au întrebat românii pe Google, după aflarea știrii despre acuzația de dopaj a Simonei Halep. Ce sunt NATO, Schengen sau ROBOR s-au întrebat românii anul acesta, reflectând astfel temele importante de pe agenda anului în România – războiul din Ucraina, aderarea la Schengen și evoluția dobânzilor.
Căutări populare
Ce este… ?
Idei
Rețete
Seriale
Filme
Oameni
Lista „Oameni” a fost realizată doar cu persoane în viață
Vacanțe
Definiție
”Căutările anului 2022 sunt realizate pe mai multe categorii, urmărind să surprindă trenduri de căutare din România în anul care tocmai se încheie. Listele cuprind căutările „trending”, căutări care au înregistrat cea mai mare creștere în perioada 1 ianuarie 2022 – 1 decembrie 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021. Acestea sunt diferite de listele cu cele mai căutate expresii/cuvinte pe Google, care tind să se schimbe foarte puțin de la an la an. Analiza căutărilor trending permite identificarea intereselor specifice ale anului 2022.
Listele au fost create utilizând combinat mai multe servicii și instrumente care ne oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global și regional. Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public, care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp și termeni utilizați. De asemenea, utilizăm instrumente interne care ne permit să realizăm analize complexe suplimentare. Mai mult, am eliminat spam-ul, căutările de navigare și cele care se repetă. Listele au fost realizate pe baza cifrelor de trafic de pe adrese din România, care au realizat atât căutări pe google.com, dar și pe domeniul local (google.ro) și căutările mobile.”, se arată în comunicatul Google.