BMW-ul modificat de un român depășește toate recordurile: cum a devenit cel mai rapid din istoria companiei germane

BMW-ul modificat de un român depășește toate recordurile: cum a devenit cel mai rapid din istoria companiei germane

Un record absolut.

Este cu atât mai special mai ales că majoritatea pieselor sunt originale.

”Aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale şi gestionează cu succes un plus de 400% la nivel de putere şi 300% la cuplu faţă de setările originale. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm”, scriu cei de la BMW.

În ultima etapă a Campionatului Naţional de Drag, organizat sub egida Federaţiei de Automobilism Sportiv, a fost înregistrat un nou record mondial. Modelul pregătit de Dragoş Stăcescu a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, a terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti, îmbunătăţind recordul naţional pentru automobile diesel după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Dragoş.

Performanţa înregistrată pentru cei 402m a fost de 8,31 secunde, cu o viteză de ieşire de 270 km/h. Modelul pregătit de Dragoş a fost cronometrat cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h,  a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru 200 km/h şi încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.

Inginerie de top

Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d (E81), care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Propulsorul (M57N2) este preluat de la un BMW 335d (E90), cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6 din generaţia F16 (8hp70x).

Automobilul a primit o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag: atât pe parte de şasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.).

„Este incredibilă solicitarea la care au făcut faţă componente de serie, mă înclin în faţa inginerilor BMW”, spune Dragoş. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm.

„Dragoş a stabilit o performanţă remarcabilă care va rămâne în istorie. Suntem mândri că proiectul unui român a stabilit un record mondial absolut pentru BMW. Astfel de momente sunt foarte rare şi ne onorează”, explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager.

Etichete: