Bentley lucrează activ la gama sa electrică: când începe producția, cât costă

Bentley lucrează activ la gama sa electrică: când începe producția, cât costă

Accelerarea „brutală” a Bentley către mașini electrice nu va fi principalul punct de vânzare, spune CEO Adrian Hallmark.

Prima mașină complet electrică a lui Bentley va oferi până la 1400 CP și va fi capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 1,5 secunde, a declarat CEO-ul Adrian Hallmark.

Dar accelerarea nu va fi principalul punct de vânzare al modelului, a spus Hallmark.

Principalul atribut al noului EV va fi mai degrabă „performanța de depășire fără efort a mașinii de la o cantitate uriașă de cuplu la cerere”, a spus Hallmark. „Cei mai mulți oameni se bucură de accelerația de 50-100 km/h, sau în Germania 50-250 km/h”, a spus el.

Sistemele de propulsie electrice au permis producătorilor de automobile să mărească masiv accelerația în comparație cu alternativele motoarelor cu ardere. Problema acum este că viteza de accelerație depășește limitele rezistenței umane.

„Dacă avem 650 CP acum cu GT Speed, vom avea dublu față de aceasta cu BEV”, a spus Hallmark, „Dar din punctul de vedere al vitezei de la 0 la 60 de km/h există randamente în scădere.”

Bentley, însă, va lăsa alegerea clientului. „Poți avea 0-100 km/h în 2,7 secunde. Sau poate fi comutat la 1,5 secunde”, a spus Hallmark.

Bentley-ul electric va intra în producție la fabrica producătorului auto din Crewe, Anglia, în 2025.

Un brand premium

O variantă a noului EV va costa mai mult de 250.000 de euro, un preț la care Bentley a renunțat când a încetat să mai vândă limuzina Mulsanne în 2020.

„În ceea ce privește prețul, unul dintre vehiculele electrice va fi mai mult în acea gamă de prețuri Mulsanne decât orice avem astăzi. Trebuie să fie”, a spus Hallmark.

Prețul mai mare pentru mașini electrice în comparație cu gama de motoare cu combustie Bentley nu se datorează costului bateriilor.

„Motorul cu 12 cilindri este de aproximativ 10 ori mai mare decât prețul unui motor mediu de mașină premium, iar bateria medie este mai mică decât motorul nostru cu 12 cilindri”, a spus Hallmark. „Abia aștept bateriile, sunt ieftine în termeni relativi.”

Noul EV va fi construit pe platforma premium performance electric dezvoltată de Audi, divizia de control a Bentley din cadrul Grupului VW.

Platforma „ne oferă tehnologia bateriei în sine, unitățile de propulsie, capacitatea autonomă, capacitatea mașinii conectate, sistemele de caroserie și unele inovații în acestea”, a spus Hallmark.

El a spus că atributele Bentley au fost „încorporate la început”, mai degrabă decât ca marca să fie nevoită să adapteze o platformă VW Group, așa cum a făcut cu platforma Porsche Panamera pentru Continental GT și Flying Spur.

Designul va fi actualizat după aspectul actual al lui Bentley, dar nu va urma o tendință anume.

„Ceea ce nu vom face este să încercăm să le facem să arate ca mașini electrice”, a spus Hallmark.

Citește și: