Băncile, luate la rost de UE: toate tac chitic, nu pomenesc nimic despre noua lege, ce legătură are cu banii tăi

Băncile, luate la rost de UE: toate tac chitic, nu pomenesc nimic despre noua lege, ce legătură are cu banii tăi

Uniunea Europeană a luat „în vizor” băncile din zona euro, cărora li se pregătește un proiect de lege foarte interesant, ce are legătură directă cu buzunarul clienților.

Mai exact, potrivit prevederilor unui proiect de act normativ al Uniunii Europene consultat de Reuters, autoritățile de decizie de la vârful blocului comunitar intenționează să impună o obligație fără precedent băncilor din regiune.

Ar fi vorba despre obligația de a oferi “plăţi instant” în euro, 24 de ore din 24, şapte zile din şapte.

Ce se urmărește cu această nouă lege și de ce e importantă pentru banii tăi

Dacă inițiativa legislativă va primi undă verde de la factorii de decizie ai marii familii europene și dacă va intra în vigoare, viața clienților băncilor din zona euro se va simplifica semnificativ. De ce? Este foarte simplu! Plățile vor putea fi efectuate mult mai rapid decât în prezent, oamenii vor putea transfera bani dintr-un cont în altul, cât ai clipi.

Față de posibilitățile care sunt în prezent, ceea ce plănuiește Uniunea Europeană să instituie în sistemul bancar este fără precedent și nu poate decât să-i bucure pe clienții băncilor, fie ei persoane fizice sau companii.

“Prestatorii de servicii de plăţi (PSP) care furnizează transferuri de credit în euro vor trebui să ofere serviciul de trimitere şi primire de plăţi instant în euro. Cerinţa va acoperi 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an”, se arată în proiectul Executivului comunitar, potrivit jurnaliștilor de la Reuters.

Ceea ce vedem acum la nivel de inițiativă legislativă nu reprezintă decât urmarea unei tendințe firești, pe care sistemul bancar european a început deja să apese pedala de accelerație.

Băncile se află într-o cursă alertă pentru digitalizare, fiind conștiente de faptul că aceasta este tendința viitorului și că este singura modalitate prin care își pot îmbunătăți serviciile, relația cu clienții lor și prin care se pot menține competitive pe o piață unde concurența nu este deloc de neglijat.