Audi a lansat cel mai „smart” SUV al său: cât costă, când apare și ce face Q8 50 e-tron

Audi a lansat cel mai „smart” SUV al său: cât costă, când apare și ce face Q8 50 e-tron

Audi a introdus șapte, ei bine, acum opt, SUV-uri electrice sub bannerul e-tron de când au început producția în 2018 – cu încă o duzină deja în lucru pentru lansare până în 2026.

După luni de tachinare, compania a prezentat în sfârșit în mod oficial cea mai recentă iterație a liniei sale de lux EV cu dezvăluirea viitorului SUV crossover Q8 e-tron. Disponibil pentru comandă începând cu primăvara viitoare, Q8 e-tron și versiunea sa Sportback vor oferi ambele trei opțiuni de propulsie AWD: un Q8 50, un Q8 55 și SQ8.

Putere totală

Modelul de bază Q8 50 e-tron oferă 250 kW (335 CP) cu un cuplu de 664 Nm alături de un 0 la 60 de 6 secunde plat, o autonomie maximă de 492 de km pentru stilul de caroserie SUV și 500 de km pentru Sportback.

CQ8 55 e-tron, produce o putere maximă de 300 kW (402 CP) cu un cuplu de 664 Nm de cuplu. SUV-ul are o autonomie de 580 de km, în timp ce Sportback poate atinge 600 km, datorită acumulatorului mai mare.

SQ8 e-tron se mândrește cu trei motoare, astfel încât poate genera 370 kW (496 CP) și 972Nm de cuplu cu 490 de km (SUV) și 500 de km (Sportback). Modelul S este limitat la o viteză maximă de 200 de km/oră și un 0-60 de 5,6 secunde.

Motoare mai eficiente

Noua linie e-tron se mândrește cu motoare mai eficiente decât predecesorii săi, oferind centrale electrice cu 14 bobine care pot genera un câmp magnetic mai puternic pentru aproximativ aceeași cantitate de intrare electrică ca și motoarele mai vechi cu 12 bobine. Un câmp mai puternic poate genera mai mult cuplu atunci când este necesar, dar poate reduce puterea atunci când nu este necesar pentru a ajuta la extinderea autonomiei vehiculului.

În plus, exteriorul vehiculului a fost proiectat pentru a minimiza rezistența aerului, Q8 Sportback oferind un coeficient de rezistență de doar 0,24 – același cu Polestar 2 – și Q8 e-tron oferind 0,27, puțin mai bun decât VW ID. 4.

„Privind la actualul Audi e-tron, este clar că începem cu o bază foarte solidă de caracteristici tehnice pe măsură ce avansăm în familia Q8 e-tron”, a declarat purtătorul de cuvânt al Audi, Benedikt Still.

„Vom continua păstrarea acestui caracter puternic în noul model, caracteristici inovatoare, cum ar fi farurile cu matrice digitale sau oglinzile laterale virtuale, sunt încă în prim-plan tehnic astăzi.”

Tehnologia de lux

La fel ca și în segmentul vehiculelor de lux, Q8 este plin de caracteristici de înaltă tehnologie. Vehiculul oferă aproape patru duzine de funcții de asistență a șoferului bazate pe datele colectate de la cinci senzori radar și cinci camere optice. Această multitudine de informații primită este suficientă pentru a lăsa Q8-ul să se parcheze singur.

Disponibil pentru comandă în 2023, asistentul autonom de parcare la distanță îți va parca „chiar și în cele mai înguste locuri de parcare”, potrivit comunicatului, într-un proces controlat prin aplicația myAudi a șoferului.

Opulență și în interior

Dacă te așteptai ca interiorul să fie ceva mai puțin opulent, vei fi dezamăgit. Acoperișul din două părți este panoramic și controlat electronic, la fel ca și parasolarele integrate. Audi oferă, de asemenea, controlul automat al climatizării pe patru zone ca opțiune, precum și funcții de masaj pentru scaunele îmbrăcate în piele sintetică. Îți va fi greu să găsești un buton fizic pe care să îl apeși, deoarece practic toate caracteristicile cabinei sunt controlate prin perechea de ecrane centrale de infotainment – unul superior de 10,1 inch și unul inferior de 8,6 inch – sau prin comandă vocală.

Ferestrele de comandă atât pentru Q8 e-tron, cât și pentru Q8 Sportback se deschid la mijlocul lunii noiembrie. Audi vizează o lansare inițială pe piață în Germania și pe piețele europene majore la sfârșitul lunii februarie. Audi a anunțat un preț de bază de 74.400 de euro .

Etichete: