Apple versus Facebook și Google, la cel mai important capitol: cum își fac banii giganții din tech

Apple versus Facebook și Google, la cel mai important capitol: cum își fac banii giganții din tech

Când vine vorba de surse de finanțare pentru giganții din tech, Google și Facebook au avut încasări record de mai mulți ani aproape exclusiv din reclame. Acum, a intrat și Apple în aceeași horă.

Conform datelor publicate de AppSumer, Apple face o treabă foarte bună în a câștiga teren în domeniul reclamelor digitale, în timp ce, contrar așteptărilor din piață, Google și Facebook par să piardă din atractivitate. Aceasta este concluzia unui efort științific bazat pe o analiză a bugetelor publicității online a peste 100 de companii specializate în aplicații pentru consumatori.

Cum își face Apple banii din reclame

În 2021, Apple a adus o actualizare majoră confidențialității iOS, sistemul de operare pe care îl găsești pe orice iPhone. Din acel moment, companii precum Facebook și Google au întâmpinat dificultăți semnificative în a-ți urmări activitatea pe internet, transmite CNBC. Pe de altă parte, serviciul de reclame al Apple este semnificativ mai puțin invaziv și vizează doar promovarea în AppStore a dezvoltatorilor care plătesc pentru acest serviciu.

Ca trend în piață, rata de adoptare a promotorilor, celor care cumpără reclame online, a crescut în trimestrul al doilea din 2022 cu aproape 4 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, la 94,8% pentru Apple. În același timp, în cazul Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, la 82,8%, a spus Appsumer. Google a pierdut 2% în aceeași perioadă, până la 94,8%.

Apple ”s-a alăturat duopolului Facebook și Google în topul adoptării publicității”, potrivit Appsumer, care este deținută de InMobi. Ca o posibilă explicație pentru această schimbare de paradigmă din piață, Shumel Lais, director general al AppSumer, este de părere că tot mai mulți dezvoltatori au ajuns să fie dispuși să plătească pentru a-și spori descărcările.

Dintr-un punct de vedere, perioada de glorie actuală a Apple reflectă poziția Amazon în piață. La fel cum comercianții dau bani gigantului fondat de Jeff Bezos pentru a-și promova produsele în cel mai mare magazin online, asta se întâmplă acum cu Apple pentru aplicați software și jocuri.

Practic, în 2022, cota de piață la reclame online este următoarea, 34% din piață merge la Google, urmată de 28% către Facebook, în timp ce Apple este pe poziția a treia în clasament cu 15%. Tot ca o schimbarea surprinzătoare în piață, după câteva trimestre dezastruoase, Facebook a câștigat 4% în clasamentul de mai sus.