Amazon plănuiește concedieri mari: ar putea afecta mii de angajați

Amazon plănuiește concedieri mari: ar putea afecta mii de angajați

Amazon ar putea anunța concedieri importante încă de săptămâna aceasta, potrivit The New York Times.

Compania intenționează să reducă aproximativ zece mii de angajați corporativi, iar personalul de la divizia de dispozitive destinate consumatorilor este printre cei care ar putea fi afectați de mișcare. Ca referință, Amazon are aproximativ 1,5 milioane de angajați la nivel global. Dacă compania va merge mai departe cu demiterile raportate, acestea ar afecta aproximativ trei la sută din forța de muncă corporativă și ar reprezenta cea mai mare reorganizare din istoria de aproape 30 de ani a Amazon.

Amazon concediază în masă

Ca atare, Amazon nu a răspuns imediat la cererea de comentarii a lui Engadget. Concedierile în masă au fost o întâmplare frecventă în sectorul tehnologic din SUA în ultimele săptămâni. Pe 9 noiembrie, compania-mamă Facebook Meta și-a redus cu aproximativ 13% din forța de muncă, o mișcare care a făcut ca peste 11.000 de oameni să-și piardă locurile de muncă la gigantul rețelelor sociale.

Înainte de asta, Twitter a fost decimat după ce Elon Musk a ordonat o reducere cu 50% a numărului de angajați ai companiei, după ce a preluat compania. În weekend, compania a renunțat și la majoritatea lucrătorilor contractuali. Musk i-a concediat imediat pe şeful Parag Agrawal şi pe alţi doi directori, directorul financiar Ned Segal şi directorul juridic Vijaya Gadde. Agrawal și Segal au fost escortați din sediul Twitter din San Francisco după încheierea înțelegerii.

De asemenea, firme mai mici precum Lyft și Snap au concediat angajați și ei în ultimele luni.

Pentru Amazon, disponibilizările planificate reflectă evoluția în schimbare a companiei. Din cauza măsurilor de lockdown din cauza pandemiei, gigantul de retail a înregistrat o creștere record și a început o serie de angajări, astfel dublându-și forța de muncă. În ultimele luni, însă, compania a înregistrat o creștere lentă, din cauza unei combinații de creștere a costurilor și a revenirii cumpărăturilor fizice, în magazine. Ca referință, gigantul Amazon a înregistrat recent o pierdere de două miliarde de dolari și a înghețat angajările la birourile sale corporative.