2021 a fost anul SUV-urilor: cine sunt câștigătorii și cum s-a clasat Dacia

2021 a fost anul SUV-urilor: cine sunt câștigătorii și cum s-a clasat Dacia

Cele mai vândute mașini din Europa în 2021: SUV-urile Hyundai, Kia, Ford și Toyota au câștigat foarte mult, în timp ce VW Golf și Ford Focus au suferit scăderi mari ale vânzărilor.

SUV-ul compact Hyundai Tucson a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere procentuală a vânzărilor dintre orice model din Europa, terminând chiar înaintea Tesla Model 3, arată noile date.

Vânzările de la Tucson au crescut cu 65%, la 149.786, plasându-l pe locul 13 pe lista celor mai mari 50 de vânzători din Europa, potrivit cifrelor Dataforce.

Tucson, lansat la sfârșitul anului 2020, a îndeplinit așteptările mari pe care le avea Hyundai pentru model. De altfel, acesta a încheiat 2021 ca cel mai bine vândut SUV compact din Europa.

Alte trei SUV-uri compacte s-au numărat printre cei mai mari câștigători din top 50 pe baza creșterilor procentuale de vânzări. Acestea au fost Ford Kuga, Kia Sportage și Toyota RAV4.

Tucson a depășit Tesla Model 3, care a crescut vânzările cu 62%, ajungând pe locul 17 în general. Modelul 3 a fost cel mai bine vândut în Europa în decembrie și septembrie, arată datele Dataforce.

SUV-urile prioritare în timpul crizei cipurilor

SUV-urile au beneficiat de deciziile producătorilor de automobile care le-au favorizat față de tipurile de caroserie mai puțin profitabile, cum ar fi hatchback-urile și break-urile.

„Mulți producători de automobile au acordat prioritate modelelor cu marjă mai mare, care ar putea fi accelerat tendințele spre vânzările de SUV și EV”, a declarat analistul senior LMC Automotive, Sammy Chan.

Unul dintre cei mai mari perdanți în ceea ce privește vânzările a fost Volkswagen Golf. VW a trebuit să întrerupă producția Golf de mai multe ori la fabrica sa din Wolfsburg, deoarece lipsa de cipuri a împiedicat producția normală. În ciuda acestui fapt, hatchback-ul compact a reușit să-și mențină primul loc în general, în ciuda vânzărilor care au scăzut cu 27% anul trecut, la 205.720.

Cel mai afectat model din top 50 a fost Ford Focus hatchback compact, care a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 45 la sută, lăsându-l pe locul 33 în general.

Este probabil ca cererea pentru Golf să fi fost afectată și de vânzările de VW ID3, ID4 și alte vehicule electrice compacte ale Grupului VW, a spus Chan de la LMC.

„Există un argument că VW a acordat prioritate componentelor limitate vehiculelor electrice, acolo unde a fost posibil, pentru a le ajuta să-și atingă obiectivul de CO2”, a spus el.

Grupul VW a anunțat la sfârșitul lunii trecute că și-a depășit obiectivul european de emisii de CO2 pentru 2021, ajutat de impulsul său pentru vehiculele electrice.

Dacia Sandero un an excepțional

Cursa pentru locul doi în spatele Golfului în vânzările generale europene a fost incredibil de strânsă anul trecut. Doar 2.731 de vânzări au separat locul doi, Dacia Sandero, de Peugeot 2008 pe locul cinci.

Finisajul impresionant al lui Sandero a venit după ce cererea pentru noul hatchback mic, recent revizuit, a crescut cu 18% anul trecut, ajutându-l să treacă peste Peugeot 208 pe locul trei și Renault Clio pe locul patru.

2021 slab al Renault a fost agravat de scăderea cu 11% a vânzărilor pentru SUV-ul mic Captur, lăsându-l pe locul 11, cu vânzări de 159.085.

În general, criza cipurilor și perturbarea continuă cauzată de infecțiile cu COVID-19 au afectat piața auto din Europa, care a scăzut cu 1,5%, până la 11,8 milioane, potrivit asociației industriale ACEA.