Vestea proastă pentru transportatori care ne va afecta și pe noi: ce se întâmplă cu costurile de import/export

Vestea proastă pentru transportatori care ne va afecta și pe noi: ce se întâmplă cu costurile de import/export

Urmează o perioadă tulburată pentru cei care exportă colete în afara țării.

„De săptămâna aceasta, prețurile la transporturi spre extern vor exploda, în timp ce la importuri acestea vor scădea drastic. Explicația este una simplă: în timp ce românii care conduc în afară se vor întoarce acasă, vor dori să nu vină cu camioanele goale și vor accepta orice ofertă vor primi, doar-doar își vor mai atenua din cheltuielile cu drumul. În schimb, pentru exporturi, pentru că vor exista clienți care vor dori să-și trimită mărfurile înainte de Crăciun, dar nu vor fi destui șoferi disponibili să facă acest lucru, vor cere prețuri de transport mărite”, a explicat Octavian Blăjan, CEO Euro Team Gb Spedition.

Prețurile se vor dubla din cauză că transportatorii vor cere un tarif de tip tur-retur, deoarece la retur nu vor avea marfă și nu vor să acumuleze pierderi financiare. Acest lucru se traduce printr-un cost mai ridicat pentru clienți, în special, pentru cei care au afaceri care necesită transport și astfel sunt nevoiți să plătescă sumele cerute.

Număr foarte mare de mărfuri de import

„Transporturile sunt de două feluri, cele prin contracte și cele spot. La contracte, mărfurile sunt transportate după capacitatea companiei transportatoare. Când clientul are mai multă marfă de cât poate transporta firma cu care are contract, atunci surplusul de marfă ajunge spot, adică la ofertă pe bursele de mărfuri”, a mai spus Blăjan.

„Singurele anormalități ale ultimilor ani în legătură cu rata mărită a importurilor se regăsește la Franța, unde cererile de transport la import și export au un raport de aproape 1:1, în timp ce în Marea Britanie, exporturile sunt de peste 3 ori mai mari”, a concluzionat acesta.

Când în piață este mai multă marfă decât transportatori prețurile spot sunt mai mari decât cele din contracte. În schimb, când este mai puțin marfă, prețurile spot pot ajunge să fie și mai mici decât cele din contract.

Citește și: