Unde vrea Volkswagen să ducă designul Id.Life, mașina electrică pentru toată lumea

Unde vrea Volkswagen să ducă designul Id.Life, mașina electrică pentru toată lumea

Una dintre vedetele expoziției auto din München a fost Volkswagen ID.Life, un concept construit pentru a arăta viitorul design al unei mașini electrice de bază, destinată unui public țintă relativ tânăr.

Ceea ce iese în evidență când te uiți la ID. este că nu se asemănă deloc cu alte modele electrice ale celor de la Volkswagen, reușește să fie unică și în același timp designul să fie infuzat cu câteva elemente retro foarte subtile. Deși s-ar putea să nu ajungă la producție exact așa cum arată acum, aceasta ilustrează direcția în care va merge designul firmei germane în următorii ani.

Jozef Kabaň, șeful de design al companiei, a declarat că acest lucru este intenționat, deoarece scopul echipei sale nu era să facă un ID mai mic. Ideea a fost să construiască un crossover cu un design atemporal, un aspect deosebit de important datorită tehnologiei incluse în acesta.

„Mașinile din zilele noastre sunt întotdeauna „la zi” din punct de vedere tehnologic, primesc actualizări online, astfel încât mașina este mereu nouă, așa că ar fi păcat ca designul să devină învechit. Am vrut să lucrăm la capitolul astă și mai mult”, a explicat Kabaň.

IAA Munchen: Volkswagen ID. Life Concept anunță viitorul ID.2

Un viitor atemporal și subtil

El a remarcat faptul că a face o mașină cu un caracter puternic nu înseamnă întotdeauna supraîncărcarea cu indicii de stil și suplimente inutile, iar ID.Life ilustrează acest lucru bine în interior și în exterior.

Privind în viitor, această abordare a designului va pătrunde în restul gamei Volkswagen în etape diferite.

„Limbajul de proiectare al Volkswagen trebuie să meargă întotdeauna într-o direcție mai atemporală. Se potrivește mărcii”, a spus Kabaň. „Vrem să fim autentici și clari și să folosim materiale reale, nu există niciun fel de imitație sau altceva. Ieșiri de evacuare false, lemn fals și așa mai departe. Vrem ca mașinile noastre să fie bine echilibrate”, a adăugat el.

ID.Life este programat să aterizeze în showroom-uri în 2025.

Citește și: