TikTok începe să prevină dezinformarea și să desființeze minciunile: schimbarea radicală

TikTok începe să prevină dezinformarea și să desființeze minciunile: schimbarea radicală

La fel ca Facebook, Twitter sau WhatsApp, TikTok este raiul pe pământ pentru cei care vor să răspândească știri false și dezinformare. Oficialii platformei s-au gândit să facă ceva în legătură cu asta.

Dacă ești utilizator entuziast de TikTok și te încântă teribil să pierzi timp într-un flux aparent infinit de clipuri video, s-ar putea ca în perioada următoare să vezi niște schimbări importante pe rețeaua socială. Este vorba de un efort pe mai multe planuri al creatorilor platformei de a preveni răspândirea de informații eronate, greșite sau mincinoase.

Peste noapte, aplicația a învățat să te avertizeze în cazul în care vrei să împărtășești știri false, clipuri cu date eronate sau neverificate. Clipurile etichetate ca fiind problematice pe TikTok oricum erau penalizate prin restrângerea gradului de răspândire. Această schimbare vizează clipurile care nu au fost încă etichetate sau verificate în acest sens, dar ”par” să includă informații care ar fi bine să nu se ducă prea departe.

TikTok dezinformare

Prin intermediul noii actualizări aduse TikTok, utilizatorii care încearcă să partajeze un clip video care a fost definit ca incorporând date neverificate sau care nu au fost dovedite ca fiind adevărate, vor vedea un avertisment. ”Acest clip a fost etichetat pentru conținut neverificat”. Mesajul nu este foarte agresiv și nici nu te oprește să partajezi postarea din spate. În schimb, după ce l-ai împărtășit, clipul nu va apărea în fluxul For You (Pentru tine). În același timp, cei de la TikTok va avertiza persoana care a postat inițial clipul că acesta fost etichetat.

În final, TikTok speră că acel mesaj suplimentar va face oamenii să se gândească de două ori înainte să partajeze un mesaj mai departe. Va ajuta ”ca persoanele să ia o pauză să se gândească la următoarea mișcare, dacă aleg să anuleze operațiunea sau să continue oricum”. În primele teste cu noua funcție, partajările au fost reduse cu 24% după introducerea avertismentului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: