Șoferii români, primii loviți: cum au ajuns să plătească în România mai mult decât în Germania

Șoferii români, primii loviți: cum au ajuns să plătească în România mai mult decât în Germania

Dacă te uiți la prețurile, taxele sau impozitele pe care le achită românii, ai crede că avem salarii ca în Germania. Cea mai recentă dovadă în acest sens vine din raportul Car Cost Index 2021 și vizează costurile de întreținere ale unei mașini.

Tocmai a fost publicată cea de a șasea ediție a Car Cost Index, un raport realizat de Leaseplan care analizează nivelul taxelor, al impozitelor și al celorlalte costuri asociate întreținerii unui autoturism. Concluzia este simplă. În România, costurile respective sunt semnificativ mai mari decât în alte state europene, multe dintre ele cu o calitate a vieții semnificativ mai ridicată decât pe meleaguri mioritice.

Românii, mai bogați decât nemții, după taxele pe care le achită

Raportul Car Cost Index insistă asupra faptului că întreținerea unei mașini implică diferențe semnificative de costuri dintr-o țară europeană la alta. Pentru a trage această concluzie, s-au luat în calcul particularități precum costul combustibilului, al reparațiilor, al asigurărilor, deprecierea autoturismului și taxele achitate pe o perioadă de deținere de patru ani sau aproximativ 30.000 de kilometri parcurși.

De la această premisă, concluziile au fost cât se poate de precise. Elvețienii au costuri lunare medii de circa 1138 de euro pentru a deține și utiliza o mașină. În Grecia, același beneficiu se reflectă într-o investiție lunară de 743 de euro. Deși sumele par fabuloase, este important de reținut că în calcularea lor s-au avut în vedere toate particularitățile menționate mai sus, inclusiv uzura, care se reflectă într-un cost de revânzare semnificativ mai mic, de exemplu.

În Portugalia, prețul mediu este de 1127 de euro, dar cel mai fascinant este prețul pe care îl achită românii, în contextul în care țările din Europa de Est sunt semnificativ mai sărace decât cele din vest. În România, prețul este de 871 de euro pentru a deține și utiliza o mașină, foarte aproape de cel din Finlanda – 886 de euro, Franța – 887 de euro și, în mod aproape ofensator, peste Germania – 838 de euro. Merită avut în vedere că, tot în această regiune, maghiarii plătesc 806 euro pentru aceleași beneficii, iar polonezii doar 764 de euro.

Citește și: