Primul loc de muncă pe care îl încerci în realitate virtuală

Primul loc de muncă pe care îl încerci în realitate virtuală

Tehnologia schimbă modul de percepție al oamenilor despre absolut orice. Așadar, cu ajutorul acesteia poți încerca un loc de muncă, înainte să îl accepți, pentru a ști dacă este (sau nu) potrivit pentru tine.

MGM Resorts a pus la cale o metodă inedită menită să salveze timp, prin intermediul tehnologiei VR. Mai exact, oricine își dorește să ocupe un post în cadrul unui hotel sau a unui casino are acum oportunitatea de a experimenta viitorul job în realitatea virtuală. Un fel de „sneak peak” în viitor, dacă vreți.

Tehnologia te ajută să decizi dacă acel loc de muncă este, sau nu, pentru tine

Grupul de cazinouri și hoteluri folosește dispozitive provenite de la o companie VR numită Strivr. Aceasta este specializată în construirea realităților virtuale și se nișează pe domenii ca sănătatea și siguranța în industrie, serviciul pentru clienți și multe altele. Ideea este de a le permite angajaților să experimenteze activități tipice de muncă, astfel încât aceștia să știe la ce să se aștepte. „Poate fi foarte dificil să explici verbal ce se va întâmpla sau să arăți un videoclip explicativ”, a declarat Laura Lee, directorul de resurse umane al MGM Resort. În consecință, utilizarea VR le permite aplicanților „să-și pună căștile și să experimenteze cu adevărat munca”.

MGM plănuiește să folosească căștile în birouri și, eventual, la târgurile de carieră organizate de companie, începând din ianuarie. Ideea este de a le prezenta potențialilor angajați ai serviciului pentru clienți aspecte cheie ale jobului, atât pozitive, cât și negative. De exemplu, modulul MGM Resorts VR ar include inclusiv interacțiuni cu turiștii dificili.

Este lesne de înțeles că o asemenea abordare ar putea să optimizeze piața muncii atât din punct de vedere al timpului piedut (în cazul angajaților care realizează, la scurt timp după înregimentare, că acel loc de muncă nu li se potrivește), însă și din punct de vedere financiar (dacă este să luăm în calcul celebra zicală „time is money” – „timpul înseamnă bani”).

Citește și: