Pe vapor, ca la închisoare: cum a ajuns să trăiască izolat timp de patru ani pe o navă, de ce a fost singur

Pe vapor, ca la închisoare: cum a ajuns să trăiască izolat timp de patru ani pe o navă, de ce a fost singur

Un marinar și-a petrecut ultimii patru ani de unul singur pe o navă abandonată. Motivul pentru care MV Aman a devenit ca o închisoare pentru el este fascinant. Partea șocantă ține însă de numărul mare de vase naufragiate cu circumstanțe similare la bord.

Pe 5 mai 2017, Mohammed Aisha și-a început blestemul la bordul navei MV Aman. După patru ani de singurătate pe transportorul imens, egipteanul a fost eliberat și transportat în Siria. Întrebat ce a simțit în momentul în care s-a putut întoarce acasă, bărbatul și-a manifestat bucuria cu doar câteva cuvinte. ”Cum mă simt? Ca și cum am scăpat din închisoare. Voi fi din nou alături de familia mea. Îi voi vedea din nou”, a declarat Mohammed.

Această perioadă a fost una foarte dificilă pentru sănătatea fizică și mentală a lui Mohammed. Dintr-un punct de vedere, el a fost condamnat la o viață fără energie electrică, condiții sanitare civilizate și, cel mai rău, fără companie.

Problemele au început în iulie 2017, când nava MV Aman a fost reținută în portul egiptean Adabiya. Autoritățile din regiune au observat că, la bordul transportorului de marfă este erau echipamente de siguranță expirate, la fel și certificatele de clasificare. Situația în sine nu a fost extraordinară și s-ar fi putut remedia relativ ușor. vas inchisoare

Din păcate pentru Mohammed, contractorii libanezi nu și-au mai permis să plătească pentru combustibil, iar proprietarii navei din Bahrain s-au aflat într-un set de dificultăți financiare. Deoarece căpitanul navei plecase deja, un tribunal local l-a numit pe Mohammed Aisha noul ofițer șef și, implicit, gardianul legal al vaporului.

Este important de reținut că, dintr-un punct de vedere, bărbatul și-a semnat singur sentința, dar afirmă că nu a înțeles exact ce înseamnă ordinul respectiv și că a conștientizat efectul actului abia după câteva luni, când ceilalți membri ai echipajului au început să plece. Timp de patru ani, nu a făcut decât să se uite la navele care treceau prin Canalul Suez. A luat în calcul până și suicidul, deoarece nava era oricum noaptea precum un sicriu, din cauza lipsei de energie electrică.

În ceea ce privește ”unicitatea” situației lui Mohammed, conform datelor agregate de International Labour Organization, există la această oră peste 250 de cazuri la nivel global în care marinari sunt lăsați de unii singuri pe vapoare. Nu mai puțin de 85 de cazuri noi au fost raportate doar în 2020, cu 100% mai multe decât în 2019, conform BBC.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: