Meseria care dispare din România: cine e în pericol să-și piardă job-ul

Meseria care dispare din România: cine e în pericol să-și piardă job-ul

Serviciul de „Self check-out” ar putea lăsa, în viitorul apropiat, casierii din supermarketuri fără locuri de muncă.

Timpul trece, tehnologia evoluează și ea, iar lumea se află într-o continuă mișcare. Ne grăbim și odată cu asta, devenim irascibili atunci când cei din jurul nostru nu reușesc să se plieze pe cerințele noastre de timp.

Acest aspect poate fi observat cel mai ușor într-un supermarket. Scenele care implică clienți enervați de așa-zisa lentoare a casierilor sunt la ordinea zilei.

Problema timpului lipsă pare rezolvat de serviciu de „Self check-out”, disponibil în marile lanțuri de supermarketuri încă din 2015. Cu ajutorul unui astfel de serviciu, clientul câștigă (aparent) timp, însă își limitează, deopotrivă, interacțiunea umană.

De altfel, situația ultimilor doi ani pandemici a făcut ca serviciul de „Self check-out”, din marile magazine, să devină din ce în ce mai popular, cozile de la casele de marcat clasice devenind, pe zi ce trece, tot mai subțiri.

Serviciul de „Self check-out”, noua vedetă a supermarketurilor, îi va lăsa pe casieri fără job-uri

După cum bine știm, nu există un „bine” general valabil. Cu alte cuvinte, ce e bine pentru unul poate fi rău pentru altul. În concluzie, în timp ce clientul magazinului reușește să-și optimizeze timpul alocat cumpărăturilor, zeci, poate chiar sute de mii de casieri riscă, în următorii ani, să rămână fără locuri de muncă. Un aspect care, în mod evident, ar putea să răstoarne situația pe piața de muncă de la noi din țară, dar și din întreaga lume.

Se estimează că, până în 2025, în România vor exista 1,2 milioane de case de marcat „Self check-out”, lanțurile de supermarketuri de la noi din țară mizând pe digitalizare.

În prezent, situația se prezintă în felul următor: Kaufland deține 600 de case de marcat digitalizate, în timp ce la Mega Image pot fi găsite aproximativ 346.

„Numărul este impresionant, în contextul în care reprezintă 36 % din totalul caselor de marcat din România“, a declarat Valer Hancaş, director de comunicare şi corporate affairs la Kaufland România, conform unei știri Impact.ro.

Citește și: