Marile companii nu-și țin cuvântul legat de angajamentele făcute pentru a reduce poluarea: ce fac Apple, Amazon, Microsoft și Disney

Marile companii nu-și țin cuvântul legat de angajamentele făcute pentru a reduce poluarea: ce fac Apple, Amazon, Microsoft și Disney

Apple, Amazon, Microsoft și Disney se numără printre companiile majore care susțin grupurile de lobby corporative și organizațiile care se luptă cu un proiect de lege american privind clima. Asta în ciuda faptului că toate marile companii au făcut angajamente pentru a reduce impactul lor asupra mediului.

Camera de Comerț a Statelor Unite, Business Roundtable și Rate Coalition sunt trei dintre grupurile de lobby și de afaceri care se opun proiectului de lege bugetar al democraților în valoare de 3,5 trilioane de dolari, care include măsuri de combatere a schimbărilor climatice. Conform The Guardian, Watchdog Accountable.US a analizat grupurile pentru a afla ce companii au legături cu acestea.

Marile companii nu se mai țin de cuvânt

The Chamber of Commerce, cel mai mare grup de lobby din SUA, a declarat că „va face tot ce îi stă în putință pentru a împiedica acest proiect de lege de reconciliere, care crește impozitele și ucide locurile de muncă”. Consiliul de administrație al grupului include directori de la United Airlines și Microsoft.

De asemenea, consiliul de afaceri al Business Roundtable îi include pe CEO-ul Apple, Tim Cook, pe directorul executiv al Alphabet, Sundar Pichai, dar și pe CEO-ul Amazon, Andy Jassy. Grupul a declarat că este „profund îngrijorat” de proiectul de lege și de impozitele crescute pe care le-ar aduce pentru cei bogați. Google a contribuit, de asemenea, în trecut, la indivizi și organizații care au negat schimbările climatice.

Raportul menționează că The Rate Coalition este setat să lanseze anunțuri de atac împotriva proiectului de lege. Printre membrii acestui organism se numără și Disney și Verizon.

Sprijinul grupurilor de lobby care încearcă să omoare proiectele de lege intră în conflict cu încercările companiilor tehnologice de a aborda criza climatică. Apple, Google și Microsoft au susținut cu toții Acordul de la Paris. Apple și Microsoft au promis că vor deveni neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon și, respectiv, negative din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2030.

În 2019, Amazon și fondatorul Jeff Bezos au lansat Climate Pledge, care are ca obiectiv atingerea emisiilor nete de carbon până în 2040 și îndeplinirea punctelor de referință ale Acordului de la Paris cu un deceniu mai devreme. Microsoft se numără printre cele peste 200 de companii care s-au alăturat angajamentului. Între timp, Disney își propune să atingă emisiile nete zero pentru operațiunile sale directe până în 2030.

Citește și: