Fenomenul sud-coreean a produs o schimbare uriașă în întreaga lume: ce au declanșat „Squid Game” și formația K-pop BTS

Fenomenul sud-coreean a produs o schimbare uriașă în întreaga lume: ce au declanșat „Squid Game” și formația K-pop BTS

Sud-coreenii au produs niște fenomene care au atins niște recorduri absolute. Spre exemplu, genul de muzică K-pop, cu celebra formație BTS, şi filme precum „Parasite” sau serialul de televiziune „Squid Game” au avut un succes fascinant.

Acestea au stimulat vânzările de produse „Made in Koreea” pe pieţele externe, astfel că branduri care odată erau obscure ajung acum până în SUA, conform Bloomberg.

Spre exemplu, vânzările producătorului de găluşte coreene mandu CJ Cheiljedang Corp. au crescut cu 19% în Asia şi Europa în trimestrul al treilea, după ce doi membri ai grupului de K-pop BTS au avut o dispută publică cu privire la acest produs popular în Coreea de Sud.

Astfel, aproape jumătate din vânzările de produse alimentare ale CJ Cheiljedang Corp. au venit de peste hotare în 2020.

Oamenii din întreaga lume au început să mănânce biscuiții din Squid Game

„Mâncarea este cea mai uşoară modalitate pentru a experimenta cultura unei ţări. Succesul grupurilor de K-pop reprezintă un semnal pozitiv pentru producătorii sud-coreeni de alimente”, spune Mijin Jo, analist la NH Investment & Securities.

Mai mult, acțiunile producătorului sud-coreean de tăiţei instant Nongshim Co. au crescut incredibil, după ce unul dintre personajele feminine principale din filmul „Parasite” a pregătit două dintre produsele producătorului. Ea a vrut să arate, în film, cum unii sud-coreeni înstăriţi îşi suplimentează tăiţeii instant cu carne de vită scumpă.

Vânzările de peste hotare ale firmei Nongshim au crescut cu 24% în 2020, până la 990 milioane de dolari, după ce filmul „Parasite” a câștigat premiul Oscar.

Biscuiţii Dalgona au redevenit populari după ce competitorii din serialul „Squid Game” au fost supuşi unei probe în care trebuiau să taie biscuiţii în diferite forme geometrice. Unele restaurante din SUA au început chiar să includă aceşti biscuiţi, care au apărut în perioada Războiului din Coreea, în meniurile lor de deserturi.

Vânzările acestor biscuiți coreeni, pe site-ul de shopping sud-coreean Gmarket.co.kr, au crescut cu 343% după ce serialul „Squid Game” a fost difuzat pe Netflix.

Citește și: