Facebook și Gucci ”au bătut palma”: decizia care-ți arată de ce e periculos să vinzi haine fake pe internet

Facebook și Gucci ”au bătut palma”: decizia care-ți arată de ce e periculos să vinzi haine fake pe internet

Gucci și Facebook sunt doi giganți din două domenii complet diferite. Și totuși au găsit un scop comun pentru a lupta împreună.

Gucci și Facebook au intentat un proces comun în California împotriva unei persoane care vindea haine și produse contrafăcute. La prima vedere, cele două companii n-au nimic de împărțit. Și totuși au găsit un front comun.

Persoana dată în judecată de cele două companii e acuzată că s-a folosit de platformele de socializare ale companiei americane pentru a comercializa produse Gucci contrafăcute. Compania lui Mark Zuckerberg a decis să pună umărul la inculparea acesteia.

Facebook și Gucci, proces comun

De remarcat că un astfel de proces e o premieră atât pentru Gucci, cât şi pentru Facebook. Și ar putea crea un precedent pentru pedepsirea celor care îți vând haine contrafăcute pe internet. Amazon a intentat procese similare în ultimul an împreună cu Valentino şi Ferragamo.

Gucci – motorul de profit al grupului francez Kering – şi Facebook afirmă într-un comunicat că inculpatul neidentificat a folosit mai multe conturi Facebook şi Instagram pentru a-şi promova afacerea internaţională online cu produse contrafăcute.

Vânzările online de genţi de mână, încălţăminte şi articole de îmbrăcăminte de lux au crescut în ultimul an, deoarece pandemia de coronavirus i-a obligat pe comercianţii cu amănuntul să îşi închidă temporar magazinele.

Mediu sigur

Grupuri precum Facebook sunt dornice să se implice mai mult pe piaţa produselor de lux şi în comerţul prin intermediul platformelor de socializare, dar pentru a face acest lucru trebuie să demonstreze că platformele lor nu sunt un canal de desfacere a produselor contrafăcute şi sunt sigure pentru mărci, dintre care unele sunt reticente în a vinde produsele lor prin intermediul unor terţi.

”Peste un milion de postări au fost eliminate de pe Facebook şi Instagram în prima jumătate a anului 2020, pe baza a mii de rapoarte de conţinut contrafăcut de la proprietarii de mărci, inclusiv Gucci”, se spune în comunicat.

Acesta a mai arătat că numai în 2020 acţiunile echipei interne pentru proprietate intelectuală a Gucci au dus la eliminarea din online a patru milioane de produse contrafăcute, confiscarea a 4,1 milioane de produse contrafăcute şi la dezactivarea a 45.000 de site-uri web, inclusiv conturi de socializare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: