Dacă vrei să ajungi la ANAF, de partea cealaltă a ghișeului, acum e momentul: mii de posturi disponibile

Dacă vrei să ajungi la ANAF, de partea cealaltă a ghișeului, acum e momentul: mii de posturi disponibile

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) are nevoie de forță de muncă. Aproximativ 3.000 de posturi sunt disponibile în cadrul instituției.

Dacă îți dorești să devii bugetar și să lucrezi pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală, acum poate fi momentul tău. Poți prinde unul dintre cele 2.970 de posturi care sunt acum vacante in cadrul acestei instituții, conform unei analize Profit.ro.

În prezent, ANAF are 22.612 angajați, numărul fiind în scădere cu 300, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Îți amintesc faptul că, în luna iunie, ANAF a anunțat organizarea de concursuri de recrutare de personal din sursă externă pentru peste 130 de posturi de execuție. Cele mai multe posturi erau lansate pe regionala București, respectiv 75 de posturi.

ANAF se confruntă cu o criză de personal

Criza forței de muncă, atât de răspândită pe piața muncii din România, în special la companiile private, nu ocolește nici instituțiile statului.

Agenția Națională de Administrare Fiscală este una dintre instituțiile publice din România care se confruntă cu deficit de personal.

Mulți angajați părăsesc instituția în special din cauza pensionării, dar sunt și situații în care aceștia pleacă dându-și demisia, sau din cauze naturale, cum ar fi decesul.

Prin urmare, ANAF rămâne cu multe posturi vacante și instituția se vede nevoită să apeleze la transferuri de la alte instituții publice pentru a-și acoperi necesarul de personal, în condițiile în care angajările din sursă externă au fost blocate în ultimii ani.

Dar aceasta nu e o soluție care să ajute sistemul în mod real, atrag atenția reprezentanții ANAF.

„În scopul acoperirii necesităților de personal, o perioadă s-a recurs la recrutarea internă, efectuată prin mutări, delegări/detașări, însă prin aceste modalități de ocupare s-au înlăturat doar necesitățile urgente privind lipsa de personal în zonele cheie, cu reducere de personal la nivelul altor structuri.

Aceste măsuri de mobilitate au condus uneori la perturbarea activității structurilor de la care a fost preluat personalul și, totodată, la creșterea cheltuielilor de personal (cheltuieli de transport dus/întors, cazare, indemnizația de delegare/mutare temporară, etc).

Una dintre puținele modalități de acoperire a necesarului de personal fără a afecta activitatea altor structuri ale instituției este transferul la cerere/în interesul serviciului din cadrul altor structuri ale administrației publice, respectiv din afara sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor”, potrivit ANAF.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: