17 mart. 2021 | 16:15

Cum se mută cea mai enervantă formă de reclamă de la TV în online: ”Da! Ai auzit bine!!!”

ACTUALITATE
Cum se mută cea mai enervantă formă de reclamă de la TV în online: ”Da! Ai auzit bine!!!”

Pandemia a schimbat multe comportamente și a adus obiceiuri noi în viața multora. Unele vechi, însă, n-au dispărut, ci doar s-au transformat. E valabil și pentru cea mai enervantă formă de reclamă – emisiunile de tip teleshopping.

În era digitală, chiar și televiziunea clasică trebuie să se reinventeze. Nu prea mai există vreun show mare de televiziune care să nu aibă o prezență extrem de sporită în online. De asemenea, există cazuri în care formatul de pe online inspiră, într-o oarecare măsură, și conținutul de pe televizor.

Există însă rubricile de tip teleshopping – pe care le prindeai, de regulă, doar la televizor, pe canalele care mai acceptau așa ceva. Acum, însă, lumea s-a schimbat. Și de expresii precum ”sună acum, una plus una gratis, grăbește-te!!!” sau ”e ultima strigare, e ultima ta șansă!!!” o să dai și-n online.

Teleshopping, de la tv în online

Rețeta unei rubrici de teleshopping e veche de decenii, dar în era digitală trebuie să se reinventeze. Și se duce spre online, după cum remarcă cei de la New York Times.

Amazon Live e un segment dedicat fix acestui tip de rubrici, găzduit de gigantul din e-commerce. Compania lui Bezos a apelat chiar la Matt Granite, un personaj extrem de popular în SUA, care se ocupa cu asta la televizor și a trecut acum în online. E cunoscut și datorită canalului de YouTube – The Deal Guy, unde a reușit să adune peste 1,2 milioane de abonați.

Nevoia de interacțiune între creatorii de conținut și cei interesați să cumpere ce li se sugerează în mod repetat a fost mare mai ales în pandemie. Iar mediul online a fost cel mai la îndemână pentru așa ceva. Matt Granite transmite în fiecare zi pe Amazon Live, câteodată chiar de mai multe ori pe zi. Prezintă diverse oferte – de la articole de bucătărie până la diverse decorațiuni.

Și pe toate le prezintă drept super-oferte, la fel cum se întâmplă în formatul clasic de teleshopping de la tv.

Cum spuneam, totul se transmite online, așa că formatul e adaptat. Dacă cineva dorește să cumpere ceva nu mai sună la un număr de telefon afișat pe ecran, cu cifre extrem de mari și colorate, ci pur și simplu dă click pe produsul care se derulează pe ecran. E direcționat imediat către pagina unde poate da comanda. Evident, Granite primește un procent din fiecare articol cumpărat în acest fel.

Audiența de pe Amazon Live l-a ajutat pe acesta să-și crească și canalul de YouTube, în mod evident.

Așa apare termenul de e-commerce livestreaming

După cum vezi, e format de tip teleshopping, dar el nu se mai numește așa: denumirea oficială e de e-commerce livestreaming.

Și e ceea ce, de fapt, întâlnești și pe alte platforme de socializare. Pe Amazon Live sunt, într-adevăr, o grămadă de influenceri sau reprezentanți ai brandurilor care încearcă să-ți vândă ceva, dar același format îl găsești și pe Instagram. Platforma deținută de Facebook le permite influencerilor să încerce să promoveze și să vândă produse în sesiuni de tip livestreaming.

Totul e posibil prin Instagram Shopping. Facebook a venit cu ceva mișcări similare anul trecut, TikTok a găzduit, de asemenea, un eveniment de shopping în colaborare cu Wal-Mart, iar companii din industria beauty precum Estée Lauder și L’Oreal au găzduit sesiune de livestreaming pentru diverse mărci.

Viitorul e digital, totul se mută în online, iar pandemia a accelerat aceste obiceiuri. Cine nu ține pasul, riscă să piardă enorm.

Deocamdată, acest tip de format reprezintă o nișă în Statele Unite, e aproape inexistent în Europa, dar reprezintă o mare piață de promovare în China. Acolo, formatul e-commerce livestreaming a cunoscut o creștere spectaculoasă de 9 procente. A rezultat o piață de 63 de miliarde de dolari. Kim Kardashian, spre exemplu, cunoscuta vedetă americană a apărut în sesiunea live a unui cunoscut influencer chinez și a reușit să-și vândă întreg stocul de parfumuri proprii.

Audiența acelei sesiuni de livestreaming s-a ridicat la… 13 milioane de urmăritori.

Și, ca să înțelegi, cât de departe s-au dus chinezii cu așa ceva, ei bine, află că cel puțin un colegiu in China oferă diplome pentru cei specializați în e-commerce livestreaming. Să nu te mire, așadar, dacă o să vezi și pe la noi așa ceva curând.