100 de milioane de dolari de la YouTube pentru clipuri mai tari decât cele de pe TikTok: ce e funcția Shorts

100 de milioane de dolari de la YouTube pentru clipuri mai tari decât cele de pe TikTok: ce e funcția Shorts

YouTube caută se se impună în fața altor platforme pe care creatorii de conținut își monetizează munca. Cu funcția Shorts, platforma pune la bătaie 100 de milioane de dolari.

YouTube anunță că a pus deoparte 100 de milioane de dolari pentru a-i plăti pe creatorii de conținut care produc videouri virale pentru funcția Shorts. E vorba de un fond pe care platforma îl lansează special pentru cei care vor să aibă succes acolo.

Fondul urmează să fie lansat curând, iar banii vor veni inclusiv în 2022.

Ce e funcția Shorts de la YouTube

YouTube caută se se mențină o platformă relevantă, în contextul în care altele similare au reușit să atragă creatorii de conținut. Pentru a fi siguri că nu-i pierde pe cei existenți și pentru a-i atrage și pe alții, YouTube vine cu funcția Shorts, dedicată în special celor mai tineri.

Cei care atrag un număr uriaş de urmăritori şi au un mare potenţial de câştig prin filmarea unor scenete scurte de comedie, dans sau orice altceva vor fi răsplătiți. E clar că e o încercare YouTube de a concura cu TikTok, care oferă fix așa ceva.

Chinezii au popularizat moda clipurilor video în format scurt, iar ideea a fost copiată apoi de mai toată lumea: Reels, de la Instagram, platformă deţinută de Facebook, Spotlight Snapchat şi, acum, Shorts YouTube.

YouTube a anunţat că noul fond va plăti lunar mii de creatori ale căror videoclipuri de pe Shorts atrag cel mai mult angajament de la spectatori. Platforma a adăugat că va începe să testeze reclame pe Shorts.

Funcția, așa cum îi spune și numele, e dedicată celor care fac videouri scurte, dar cu mare angajament.

YouTube susține că e vorba de o noua modalitate pentru creatori de a se conecta cu audiența lor și, ce-i cel mai important, au nevoie doar de un telefon și fac totul cu funcția dedicată camerei, direct din aplicație. Videourile vor avea cel mult 60 de secunde, în care se pot regăsi mai multe cadre.

Poți adăuga muzică pe fundal, te poți juca cu efecte, poți adăuga text sau poți înregistra în timp real. Videourile sunt în format vertical. Shorts a fost lansată inițial în India și Statele Unite, iar acum e extinsă la nivel global.

Citește și: