Criza microcipurilor a pus probleme industriei auto germane: ce s-a întâmplat cu vânzările

Criza microcipurilor a pus probleme industriei auto germane: ce s-a întâmplat cu vânzările

Înmatriculările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au scăzut cu 35% în octombrie, la aproximativ 179.000 de vehicule, deoarece deficitul de cipuri continuă să afecteze producția, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

„Cerere există, dar industria nu face faţă cu aprovizionarea, din cauza întârzierilor în producţia de componente auto care necesită semiconductori”, susţin sursele.

În ultimele luni, producătorii auto au redus sau au oprit producţia din cauza lipsei cipurilor pentru industria auto, ceea ce i-a determinat pe unii consumatori să achiziţioneze maşini second hand.

În ultimele luni înmatriculările de autoturisme noi în Germania scăzuseră, deja, cu peste 20%, dar nu atât de sever ca în octombrie.

Asociaţia Industriei Auto din Germania a înrăutăţit la 3% estimările pentru 2021 privind creşterea vânzărilor de maşini în cea mai mare economie europeană, de la 8%, din cauza dificultăţilor de producţie cauzate de deficitul de semiconductori.

Criza semiconductorilor

Producția auto este suprimată de lipsa globală de semiconductori, iar directorii executivi ai grupului Volkswagen, Daimler și BMW Group au avertizat că această criză va persista până în anul viitor. Și dacă un inventar limitat nu ar fi fost suficient pentru a crește prețurile, acum, producătorii de automobile acordă prioritate modelelor cele mai profitabile, deoarece numărul de vehicule pe care le pot produce este limitat.

„În timp ce pandemia nu s-a terminat în regiune, cea mai mare provocare cu care se confruntă industria este acum lipsa de cipuri auto”, au scris analiștii LMC Automotive într-un raport. „Orice redresare semnificativă a cererii, ca urmare a îmbunătățirii contextului economic din regiune, este acum reținut.”

În Europa, dealerii pot livra din stoc în termen rezonabil un număr limitat de autovehicule. BMW și Daimler au ales să livreze către dealeri modele incomplete, urmând să le echipeze de îndată ce vor avea componentele disponibile. Aceasta nu înseamnă neapărat profituri mici: Audi a reușit o marjă de profit de peste 10.7%, peste cea din 2019. Stellantis a ales să prioritizeze mașinile electrice.

Citește și: