30 iun. 2021 | 18:05

Cel mai drăguț robot, desființat: motivul din spatele deciziei

ACTUALITATE
Cel mai drăguț robot, desființat: motivul din spatele deciziei

Cel mai simpatic robot din lume ar putea fi desființat. Așadar, s-ar putea să fim nevoiți să ne luăm rămas-bun de la umanoidul Soft Bank, Pepper.

Reuters a afirmat că firma japoneză a oprit producția robotului anul trecut și trimite angajații către întreprinderile care au legătură cu domeniul roboticii, din mai multe țări. Aparent, nu a existat o cerere prea mare pentru Pepper, iar SoftBank a produs 27.000 de unități în totalitate, fabricate de Foxconn.

Nikkei a mai raportat că producția Pepper a fost oprită din cauza cererii slabe, dar reprezentantul SoftBank cu care a vorbit a negat faptul că fa înceta producția robotului în totalitate. „Plănuim să reluăm producția dacă cererea își revine”, a spus purtătorul de cuvânt.

În timp ce Pepper s-a vândut în mai puțin de un minut când a fost lansat în Japonia în 2015, compania a produs doar 1.000 de astfel de roboți pentru consumatori. Pepper a fost construit ca un robot social care poate recunoaște fețele și emoțiile umane de bază, astfel încât să poată interacționa cu oamenii.

Robot desființat din cauza cererii scăzute

Majoritatea unităților produse de SoftBank sunt închiriate clienților corporatiști, iar compania a plasat robotul și în magazinele sale de telefoane mobile din Japonia. Cu un preț de peste 1.600 de dolari, Pepper este un pic prea scump pentru majoritatea dezvoltatorilor și a întreprinderilor mici.

Sursele Reuters au declarat că vânzările sale au suferit din cauza funcționalității limitate și a fiabilității. Mai mult, SoftBank nu a reușit să ofere robotului mai multe caracteristici, deoarece ciocnirile culturale dintre afacerea sa franceză responsabilă de proiectele de robotică și conducerea sa din Tokyo ar fi afectat dezvoltarea Pepper.

După ce SoftBank și-a concentrat atenția asupra robotului de curățare Whiz, Pepper a fost respins. Compania intenționează să reducă aproximativ jumătate din cele 330 de posturi de personal din Franța în septembrie, după cum a afirmat Reuters, iar jumătate din posturile de personal de vânzări din SUA și Marea Britanie au fost deja tăiate.