Cea mai ciudată sau mai utilă funcție de la Spotify: melodii recomandate în funcție de cum sună vocea ta

Cea mai ciudată sau mai utilă funcție de la Spotify: melodii recomandate în funcție de cum sună vocea ta

Algoritmul Spotify face ca găsirea muzicii tale preferate să fie o nimica toată. Dar dacă ar putea recomanda muzică pe baza sunetului tău?

Aceasta este ideea propusă într-un brevet Spotify, care prezintă utilizările potențiale pentru acest tip de tehnologie. Brevetul detaliază un concept pentru utilizarea semnalelor audio – vocea ta, sunetele de fundal și chiar accentul tău – pentru a afla ce melodii să redea pentru tine.

Un factor care ar putea informa serviciul de streaming ce să redea în continuare ar putea fi „starea emoțională a unui vorbitor”, în timp ce alții ar putea încerca să-ți determine sexul și câți ani ai în funcție de vocea ta.

Spotify îți colectează date pentru o experiență audio mai bună

Explicându-și colectarea de date audio de mediu, autorii brevetului marca Spotify descriu modul în care ar putea fi folosit pentru a identifica locul în care te afli – în interior, în exterior, în tren, la o petrecere etc – și potențial cu câți oameni împarți spațiul.

„De exemplu, metadatele de mediu indică aspecte ale unui mediu fizic în care este introdus semnalul audio”, se arată în brevet. „Într-un exemplu, metadatele de mediu indică un număr de persoane din mediul în care este introdus semnalul audio. Într-un alt exemplu, metadatele de mediu ar putea indica o locație sau un nivel de zgomot”.

Tehnologii similare există deja de ani de zile. Totuși, este o aplicație interesantă pentru un serviciu care concurează direct cu giganți tech precum Apple și Amazon, ambele având propriile servicii muzicale.

Desigur, Spotify încearcă să colecteze cât mai multe date pe care poate pune mâna. Cum altfel își va perfecționa algoritmul și te va ține legat de serviciul său pentru totdeauna? Cu toate acestea, doar pentru că există brevetul pentru o tehnologie nu înseamnă neapărat că va fi lansat oficial vreodată.

Compania Spotify a declarat că compania „a depus cereri de brevet pentru sute de invenții și depunem în mod regulat noi cereri. Unele dintre aceste brevete devin parte a produselor viitoare, în timp ce altele nu. Ambiția noastră este să creăm cea mai bună experiență audio”.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: