07 oct. 2021 | 19:25

BMW își dezvoltă afacerea: cea mai nouă achiziție a nemților le poate da un avantaj major

ACTUALITATE
BMW își dezvoltă afacerea: cea mai nouă achiziție a nemților le poate da un avantaj major

BMW va investi în Lilac Solutions pentru a dezvolta modalități mai eficiente de a produce baterii pe litiu pentru vehiculele electrice, a declarat producătorul auto într-un comunicat.

Compania Lilac face parte dintr-un număr tot mai mare de dezvoltatori de tehnologie care caută să extragă litiul din saramurile de apă sărată mai rapid, mai ieftin și cu mai puțină apă decât iazurile de evaporare, care au fost mult timp standardul industriei.

BMW, care cumpără deja litiu de la Ganfeng Lithium din China și alți producători tradiționali de litiu, a declarat că vede tehnologia Lilac ca o modalitate de a stimula producția globală de metal alb, pe măsură ce cererea crește de pe piața mașinilor electrice.

„Aceasta deține promisiunea de a deveni noua normă în procesul de extracție care ar putea permite accesul la mai mult litiu verde”, a declarat Kasper Sage de la BMW i Ventures, fondul de capital de risc al BMW.

Bateriile reprezintă ultima problemă a industriei mașinilor electrice

Producătorul auto participă la runda de finanțare Seria B a lui Lilac, alături de SK Materials, Sumitomo, brațul de investiții Presidio Ventures și altele. BMW a refuzat să discute valoarea investiției sale, deși totalul investitorilor anunțați a fost mai mic de 20 de milioane de dolari, conform documentelor de reglementare.

T. Rowe Price și alții au făcut parte dintr-o rundă inițială de finanțare de 130 de milioane de dolari pentru seria B a lui Lilac anunțată luna trecută.

Lilac intenționează să utilizeze fondurile pentru a construi o fabrică în SUA. Luna trecută, compania a fost de acord să își folosească tehnologia pentru a dezvolta un proiect de litiu în Argentina cu Lake Resources.

„Lilac s-a concentrat pe demonstrarea faptului că tehnologia noastră este fiabilă și scalabilă. Și acest lucru a rezonat cu membrii lanțului de aprovizionare”, a declarat Dave Snydacker, CEO Lilac.