BMW o duce bine, dar pe spatele clienților: de ce își scumpește mașinile

BMW o duce bine, dar pe spatele clienților: de ce își scumpește mașinile

Prețurile „pozitive” pentru vehiculele noi și uzate amortizează pierderea producției, conform companiei germane.

BMW și-a ridicat previziunile legate de profit pentru acest an, după ce prețurile mai mari ale autovehiculelor au depășit deficitul de semiconductori care continuă să macine producția producătorilor auto mondiali.

Compania germană vede câștiguri înainte de dobânzi și impozite pentru fabricarea automată între 9,5 la sută și 10,5 la sută pentru vânzări, în creștere față de o viziune anterioară de la 7 la sută la 9 la sută, potrivit unui comunicat.

„În timp ce restricțiile privind aprovizionarea cu semiconductori sunt așteptate să aibă un impact suplimentar asupra producției și livrărilor, efectele pozitive continue ale prețurilor atât pentru vehiculele noi, cât și pentru cele second-hand vor supracompensa aceste efecte negative asupra volumului vânzărilor”, a spus compania din München.

Câștigurile BMW înainte de impozite sunt așteptate să crească „semnificativ”, a spus acesta, adăugând că fluxul de numerar gratuit este văzut la aproximativ 6,5 miliarde de euro.

Criza afectează toată industria

Deficitul de cipuri afectează industria auto de luni de zile, determinând companiile ca Renault sau Toyota să avertizeze asupra rezultatelor pe termen lung ale producției, dar prețurile mai mari au permis unora să-și compenseze pierderile.

Daimler a anunțat câștiguri mai mari decât se aștepta divizia sa Mercedes-Benz, totul datorită efectului pe care prețurile ridicate le au.

BMW și-a ridicat, de asemenea, prognoza de profit, după rezultate trimestriale puternice, dar a avertizat că lipsa cipurilor ar putea să afecteze a doua jumătate a anului.

Relațiile puternice ale BMW cu furnizorii săi au însemnat că a fost mai puțin afectată de criză decât alți producători de automobile, dintre care mulți au fost nevoiți să oprească producția la unele dintre fabricile lor.

IHS Markit, la jumătatea lunii trecute, a făcut cea mai mare ajustare până în prezent la proiecțiile sale de producție automată, care au scăzut tot anul din cauza lipsei globale de cipuri.

Citește și: