Black Friday 2021 în România: ce planuri au românii pentru sezonul reducerilor, online versus offline

Black Friday 2021 în România: ce planuri au românii pentru sezonul reducerilor, online versus offline

Ne apropiem cu pași repezi de perioada reducerilor din an și nu este deloc mic numărul românilor care așteaptă cu entuziasm Black Friday 2021. Pornind de la această realitate, avem și primele statistici referitoare la perioada cu pricina.

Glami este un retailer important de fashion și a realizat o analiză în ceea ce privește interesul românilor pentru achiziții offline, din magazine fizice, din mall-uri, cu ocazia Black Friday 2021. Astfel de studii sunt importante pentru ca giganții să-și poată forma o opinie clară despre investițiile pe care să le facă, în ce direcție. Concluzia, dacă nu era evidentă pentru cineva, este cât se poate de clară. Numărul celor care se vor deplasa în magazine este infim spre inexistent.

Online versus offline, de Black Friday 2021

Nu mai puțin de 68% dintre clienții români vor alege să cumpere mai ales online tot ce își doresc de Black Friday. Aproximativ 25% vor face achiziții atât online, cât și offline, într-o raport aproximativ de 50/50%. Cei mai puțini vor fi cei care se orientează preponderent către magazinele fizice, din mall-uri. Doar 2% dintre români au o reticență atât de mare pentru mediul online încât să meargă în magazine.

În privința argumentelor pentru achiziții online, cei mulți respondenți nu au citat confortul, acesta a fost pe locul al doilea. În schimb, au afirmat că-i încântă posibilitatea de a compara prețuri, de a vedea în mod autentic și rapid dacă ceva este mai ieftin în altă parte.

„Teama de COVID nu-i sperie pe clienții care vor să facă cumpărături offline, căci aproape jumătate din oamenii (44%) care au spus că vor face cumpărături și offline vor părăsi un magazin fizic dacă văd că este supraaglomerat, așa că se poate observa în continuare influența pandemiei, chiar dacă magazinele rămân deschise”, se arată în studiul citat.

În privința tipului de achiziții pe care le au în vedere, un număr surprinzător de mare de români, aproximativ 75% intenționează să cumpere articole de modă de Black Friday. Doar 47% dintre cumpărător nu au planificat niciun fel de achiziții pentru această perioadă, ci vânează oferte, pur și simplu. Doar 8% dintre români au afirmat cu mâna pe inimă că nu vor să cumpere nimic de Black Friday.

Citește și: