Amendă pentru Telekom România: cât trebuie să plătească pentru încălcarea GDPR

Amendă pentru Telekom România: cât trebuie să plătească pentru încălcarea GDPR

Telekom România a fost amendată pentru încălcarea regulamentului GDPR. Sancțiunea vine de la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Telekom România a fost amendată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru că s-a folosit de datele unui client în scopuri de marketing. A încălcat, astfel, regulamentul GDPR, cel care-i dă dreptul consumatorului să fie uitat.

Compania n-ar fi respectat acest lucru și l-a contactat pe acesta pe numărul de telefon, deși el nu-și dăduse consimțământul pentru utilizarea datelor sale cu caracter personal. Mai mult, acest lucru s-a întâmplat după încheierea contractului, scrie profit.ro.

Telekom România, amendă de mii de euro

„Autoritatea a finalizat în data de 23.04.2021 o investigație la operatorul Telekom Romania Communications și a constatat încălcarea dispozițiilor articolului 6 și articolului 21 din Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD). Operatorul a fost sancționat cu avertisment pentru încălcarea prevederilor articolului 6 din Regulamentul (UE) 679/2016 și cu amendă în cuantum de 9,851.40 lei (echivalentul sumei de 2000 euro) pentru încălcarea articolului 21 din același RGPD – arată ANSPDCP

Sancțiunile au fost aplicate ca urmare a unei plângeri prin care se reclama faptul că petentul a fost contactat pe numărul său de telefon în scop de marketing de către un reprezentant Telekom, deși acesta își retrăsese consimțământul pentru utilizarea datelor sale cu caracter personal odată cu încetarea relației contractuale cu operatorul, mai arată instituția.

Ulterior, petentul și-a exercitat dreptul de opoziție față de prelucrarea datelor sale personale în scop de marketing și publicitate solicitând operatorului ștergerea numărului său de telefon și a adresei de e-mail din baza de date a Telekom.

Cu toate acestea, petentul a fost din nou contactat de un reprezentant Telekom în scop de marketing. Astfel, petentul a transmis operatorului o nouă solicitare de a nu mai fi contactat și de a i se șterge numărul de telefon și adresa de e-mail din baza de date.

Urmare a acestei solicitări, operatorul i-a comunicat petentului că adresa sa de e-mail și numărul de telefon au fost șterse din sistemul de gestionare a clienților confirmând, totodată, că a fost apelat de un reprezentant Telekom, care, dintr-o eroare umană, nu și-a dat seama că nu avea permisiunea petentului de a-l apela.

Citește și: