Ai crede că este o Dacia 1300, dar povestea ei este de 10 ori mai interesantă: de ce seamănă atât de mult, care a fost prima

Ai crede că este o Dacia 1300, dar povestea ei este de 10 ori mai interesantă: de ce seamănă atât de mult, care a fost prima

În cazul în care ai vedea autoturismul de mai sus pe străzile din România, ai fi convins că este o Dacia 1300 de care cineva a avut foarte multă grijă. De fapt, este rezultatul faptului că, pentru o lungă perioadă de timp, designerii auto își luau inspirația unii de la alții.

Aceasta nu este o Dacia 1300, dar ți-ar fi dificil să ajungi la această concluzie, fără să arunci o privire atentă pe o serie de detalii de finețe. În schimb, este un model de Renault cât se poate de particular. Intitulat Renault 12 Gordini, această mașini franțuzească a fost creată special pentru comercializare în Italia.

Dacia 1300

Dacia 1300 sau Renault 12

După cum te-ai fi așteptat de altfel, există o explicație cât se poate de logică pentru similaritățile dintre acest bolid din imaginile alăturate și o Dacia 1300. Cele două autoturisme erau modele identice din punct de vedere tehnic și vizual, diferențele fiind doar în detalii. Partea interesantă este că, de fapt, cea de mai sus este originalul și a precedat creația românilor de la Dacia.

”Gordini” din Renault 12 Gordini este o referință la pilotul de curse Amedee Gordini, un inginer foarte talentat și un constructor de autoturisme. Mulți l-au comparat cu Caroll Shelby. Similaritățile cu constructorul american pleacă și de la faptului că, printre ideile sale, s-a numărat și realizarea unor versiuni semnificativ mai performante ale unor autoturisme de la Renault.

Primul a fost un Renault 2 Gordini din 1964. Pentru că a fost un succes de masă și s-a vândut în 11.607 exemplare au mai urmat și altele. Bolidul similar cu Dacia 1300 a ajuns în lumina reflectoarelor în 1970. Semnificativ mai rapid și mai frumos decât vechiul Renault 8, acest model avea frâne pe toate cele patru discuri, în timp ce cele din față erau ventilabile. Suspensia era modificată cu arcuri mari și mai rigide.

Motorul avea 1,6 litri într-un bloc construit integral din aluminiu și putea genera nu mai puțin de 125CP. Viteza maximă era însă și mai impresionantă, mai ales pentru acea vreme, 185 Kmph. În total, această mașină cât se poate de similară cu o Dacia s-a vândut în 5188 de exemplare. Dacă ai o curiozitate pe marginea subiectului, exemplarul din imaginile alăturate se vinde cu 25.500 de euro. Dacia 1300

 

Citește și: