12 apr. 2021 | 18:30

Această fotografie impresionantă a fost publicată de NASA. Planeta Marte, așa cum n-ai mai văzut-o niciodată

NASA a lansat recent o nouă fotografie uimitoare a planetei Marte, care arată o serie de dune de un albastru strălucitor lângă regiunea polară a Planetei Roșii.

Imaginea este intitulată „Dune albastre pe Planeta Roșie”, potrivit unei declarații a NASA asupra imaginii. Înfățișează o zonă superbă de aproximativ 30 de kilometri a suprafeței marțiene, plină de tonuri portocalii și albastre, care arată de-a dreptul interesant.

Poți vedea imaginea uimitoare mai jos:

Marte

„O mare de dune întunecate, sculptată de vânt în linii lungi, înconjoară zona nordică a planetei Marte și acoperă o zonă la fel de mare ca Texasul”, a spus NASA în declarație. „În această imagine, zonele cu temperaturi mai reci sunt înregistrate în nuanțe mai albastre, în timp ce regiunile mai calde sunt prezentate în galben și portocaliu. Astfel, dunele întunecate, încălzite de soare, strălucesc într-o nuanță aurie”.

Fotografia este uimitoare și este, de fapt, o combinație de imagini realizate din decembrie 2002 până în noiembrie 2004 de la nava spațială Mars Odyssey.

NASA a folosit instrumentul Thermal Emission Imaging System (THEMIS) de pe Mars Odyssey pentru a capta imaginile. Instrumentul le-a permis cercetătorilor să descopere ce materiale fizice există pe suprafața marțiană, măsurând modul în care se încălzesc și se răcesc în timp.

„Este greu de descris modul în care harta globală THEMIS ne-a umplut golurile din cunoștințele noastre”, a declarat Laura Kerber, om de știință adjunct al proiectului Odyssey, într-un comunicat al NASA.

Agenția a lansat această fotografie ca parte a unui set special pentru a sărbători cea de-a 20-a aniversare a navei Odyssey. Nava spațială este cea mai lungă navă care orbitează în jurul planetei Marte din istorie.

Aceasta este prima fotografie făcută de elicopterul trimis pe Marte

Elicopterul trimis pe planeta Marte de NASA, supranumit Ingenuity, este online și tocmai a făcut prima fotografie color.

Roverul Perseverance al agenției a coborât recent elicopterul de patru kilograme pentru a se descurca singur pe suprafața marțiană accidentată. De atunci, a experimentat prima sa noapte rece în Craterul Jezero de pe Marte, unde temperaturile pot scădea și până la -90 de grade Celsius.

Probabil că Ingenuity nu va câștiga niciun premiu de fotojurnalism pentru prima sa fotografie. Imaginea cu rezoluție redusă arată în mare parte pietriș și conturul umbrei roverului Perseverance.