Veste îngrijorătoare pentru românii cu mașini pe motorină. Ce se întâmplă cu aceste modele și care-i direcția pieței

Veste îngrijorătoare pentru românii cu mașini pe motorină. Ce se întâmplă cu aceste modele și care-i direcția pieței

Piața auto dă ușoare semne de revenire în luna mai, prima în care majoritatea țărilor au început să ridice din restricții. Dar direcția e una îngrijorătoare pentru cei cu mașini pe motorină. Semnalul nu le e favorabil, iar piața arată un alt trend.

Luna mai a reprezentat prima lună în care majoritatea țărilor europene au început să ridice din restricții. Piața auto a dat ușoare semne de revenire, dar asta doar în comparație cu lunile în care pandemie s-a grăbit să atingă vârful epidemiologic. Prin comparație an la an, e încă foarte jos.

Cumpărătorii s-au orientat în special spre mașini pe benzină și modele electrice. Ponderea diesel a fost mult mai mică decât cea de anul trecut, ceea ce arată că șoferii încep să se ferească de aceste modele. Producătorii insistă că modelele Euro 6 sunt comparabile cu cele pe benzină, iar emisiile de CO2 sunt chiar mai reduse.

Totuși, există temeri că aceste modele vor fi interzise pe viitor, atunci când ating niște ani de vechime. Și atunci proprietarilor le va fi greu să le vândă la prețuri rezonabile.

Veste îngrijorătoare pentru cei cu mașini pe motorină

Datele APIA arată că înmatriculările de de autoturisme din România au evidențiat o ușoară revenire a pieței, de la -50%, la -45%. În luna mai, spre exemplu, a scăzut foarte mult ponderea automobilelor diesel, la 27,7%, față de luna anterioară (43%).

Situația e diferită dacă iei în calcul perioada ianuarie-mai – în cele cinci luni,ponderea mașinilor diesel a crescut ușor de la o cotă de 29,7% la 30,5%.

Pe de altă parte, în luna mai a crescut cererea de modele 100% electric, o creștere cu aproape 20 de procente în acest an și cu 60% la modelele hibrid plug-in. Programul Rabla Plus ar putea impulsiona și mai tare aceste achiziții.

Analiza pe segmente a pieței de autoturisme relevă că “toate segmentele sunt în teritoriul negativ”, dar de aici se remarcă SUV-urile, care și-au consolidat cota de piață la 39,8%, ca urmare a unei scăderi ceva mai puțin agresive. Al doilea ca pondere a rămas segmentul C, cu 33,6%, urmat de segmentul B, cu 19,2%.

Ce mașini s-au vândut cel mai bine

Potrivit APIA, cele mai vândute autoturisme din luna mai suntmodelele Logan. În plus, și modelele Sandero au depășit Duster, semn că lumea nu mai vrea să aloce foarte mult pentru achiziția unui autoturism nou. Cel mai vândut autoturism de import a fost Hyundai Tucson, secondat de Renault Clio.

Pe intervalul ianuarie – mai, Logan, Duster și Sandero sunt cele mai vândute, în această ordine, iar Skoda Octavia este cel mai cumpărat automobil de import. Dacia Dokker și Hyundai Tucson au cele mai mici scăderi în acest an. În cele mai vândute segmente, autoturismele preferate au fost Dacia Duster, Hyundai Tucson și Peugeot 3008, la SUV-uri, Dacia Logan, Dokker și Renault Megane, în clasa C, și Dacia Sandero, Renault Clio și Toyota Yaris, în clasa B.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI