Profesorul care s-a ocupat de traficul din New York, adus la București să rezolve problema: pe cine mizează Nicușor Dan

Profesorul care s-a ocupat de traficul din New York, adus la București să rezolve problema: pe cine mizează Nicușor Dan

Noul primar al Capitalei a promis în campania electorală, între altele, că va rezolva și problema traficului din București, una extrem de apăsătoare. Acum susține că a apelat la serviciile unui profesor american de origine română care să se ocupe de asta, același care a gestionat și rețeaua din New York.

Noul primar al Capitalei va lucra la soluții inteligente pentru a rezolva problema traficului din București cu un profesor despre care se spune că s-a ocupat de aceleași probleme chiar în New York. E vorba de Michael Horodniceanu, un profesor american de origine română.

El a coordonat, între altele, proiecte majore în valoare de zeci de miliarde de euro pentru metroul din New York. Și va lucra acum și cu edilul-șef al Capitalei, pentru a rezolva problemele din București, scrie Digi24.

Profesorul care s-a ocupat de traficul din New York, adus la București

Michael Horodniceanu e în prezent profesor la New York University Tandon School of Engineering, unde conduce Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană. Iar Nicușor Dan merge pe mâna lui pentru a rezolva problemele de trafic din București.

„Trebuie început prin reorganizarea regiei transportului din București. Anumite lucruri se pot face cu o investiție minimală, mai mult de timp și de organizare decât financiară. Cred că ăsta este primul pas care trebuie făcut pentru a îmbunătăți transportul din București. Parcarea este lucru care trebuie schimbat pentru a acorda prioritate mișcării. Se pot face schimbări care nu vor necesita la început investiții, care trebuie făcute mai mult în timp, ci schimbări de organizare”, a spus Horodniceanu la Digi24.

Soluțiile par utile la prima vedere, doar că e foarte greu să le aplici într-un oraș sufocat de mașini ca Bucureștiul. Se vorbește, evident, de mijloace de deplasare alternative precum biciclete. Până acolo, însă, trebuie să ai piste pentru așa ceva.

„Direcția în care se merge este de a da prioritate pietonilor, celor care se folosesc de ceea ce noi numim transport activ – biciclete, chiar și mersul pe jos – nu folosirea de mașini particulare. Este important să ne sprijinim pe rețeaua de autobuze care trebuie să fie îmbunătățită, de piste de biciclete, care sunt foarte importante. Există în toată o problemă legată de COVID-19 și trebuie luată în considerare. Cu toate că folosirea transportului public nu contribuie în mod necesar la propagarea acestui virus, oamenii sunt atenți să nu circule prea mult cu transportul public, deși e un lucru necesar în orice mare capitală. Dar folosirea de biciclete și mersul pe jos sunt importante și asta e tendința în marile orașe. New York își mărește substanțial rețeaua de piste de biciclete și una dintre propunerile pe care le-a făcut universitatea a fost de a crea legături, de poduri speciale pentru pietoni și biciclete, nu pentru mașini”, a spus Horodniceanu.

Profesorul susține că lucrează pro bono – adică nu va cere niciun ban în schimbul soluțiilor propuse.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: