Se întâmplă la Banca Transilvania: anunțul deosebit înainte de Crăciun. Toți românii trebuie să afle

Se întâmplă la Banca Transilvania: anunțul deosebit înainte de Crăciun. Toți românii trebuie să afle

Banca Transilvania a anunțat o schimbare majoră în felul în care îți folosești contul bancar. De data asta e vorba și de cum integrezi telefonul în acest flux.

Banca Transilvania susține că face această schimbare, conform directivei europene PSD2, pentru ca plățile tale online să fie cât mai sigure și în concordanță cu legislația privind securitatea plăților. Astfel, din ianuarie 2021 aduce noi elemente de securitate pentru confirmarea plăților online.

Așa vei ști că orice tranzacție pe care o faci online se va face în siguranță și că nimeni nu va putea face tranzacții folosind datele cardului tău. Și ai două opțiuni la dispoziție. O alegi pe cea care ți se potrivește.

Ce îți recomandă, de fapt, Banca Transilvania

Banca susține că varianta recomandată e cu amprenta, FaceID sau metoda de deblocare a telefonului (adică PIN), prin BT Pay. Iar această opțiune e disponibilă deja. La fiecare plată online, primești instant notificare pe telefon și confirmi tranzacția prin metodă de deblocare a telefonului.

A doua cale e introducerea a două parole. Una e o parolă dinamică primită prin SMS pe numărul de telefon declarat băncii la care se adaugă o parolă statică definită de ține. Opțiunea va fi disponibilă din ianuarie 2021. De menționat că din ianuarie vei putea plăti online cu una din cele două opțiuni. Autorizarea plăților online prin aplicația BT Pay este deja disponibilă și o poți utiliza de acum. Ai detalii pe site-ul Banca Transilvania.

A explicat procesul și Banca Națională a României. Băncile și alți furnizori de servicii de plată vor fi obligați să solicite clienților câte două elemente ce țin de posesie, cum ar fi telefonul, cunoaștere, precum o parolă, respectiv inerență, cum ar fi datele biometrice (amprentă, recunoaștere facială).

„Banca Națională a României a monitorizat procesul de migrare către noile soluții de SCA la nivelul pieței naționale și, conform informațiilor furnizate de prestatorii de servicii de plată, a constatat că acestea se află într-un stadiu avansat, care va permite implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienților până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană.”
BNR

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: