Reușita Tesla care dă speranțe și pentru Dacia: ce-a produs cât a luat pauză de la mașini

Reușita Tesla care dă speranțe și pentru Dacia: ce-a produs cât a luat pauză de la mașini
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
10:27 06.04.2020

În martie, Tesla și-a asumat că vrea să producă ventilatoare pentru spitale. Donald Trump, președintele Americii, a cerut așa ceva și de la General Motors. Local, Dacia a spus că e dispusă să producă așa ceva. Acum, Tesla demonstrează că poate face așa ceva. Mai trebuie doar să intre în producție de masă.

Elon Musk a spus că vrea să ajute cum poate industria medicală din America. Pe măsură ce-a fost clar că nu sunt suficiente ventilatoare, caz pentru aproape toate țările, producători ca Tesla au spus că vor să facă așa ceva. La noi, Dacia testează deja să vadă cum poate produce.

Acum, Tesla a publicat un video în care prezintă prototipul primului ventilator. E construit din piese auto, ceea ce ar ajuta și cu cererea de componente, care-i la cel mai ridicat nivel acum.

În videoul de mai sus e prezentat ventilatorul și sunt explicații despre componentele folosite, dar și cum funcționează. De exemplu, pe post de monitor este folosit ecranul utilizat, de regulă, pe mașinile Tesla. Și Dacia, într-o anumită măsură, beneficiază de așa ceva. Are ecranul din sistemul MediaNav de pe modelele mai scumpe.

Strategia Tesla, aplicată și de Dacia

Virgil Popescu, ministrul Economiei, a spus că se discută deja ca la Mioveni, și eventual la Ford în Craiova, să se producă ventilatoare și alte echipamente necesare sistemului medical. Dacia e, deocamdată, în șomaj tehnic, dar ar putea relua producția pentru ventilatoare.

Dacă te întrebi de ce nu există deja producție de ventilatoare, prin producători auto ca Dacia, a explicat-o cel mai bine Stefan Dräger, șeful Drägerwerk, lider în producția de astfel de echipamente. El a spus că, deși interes există, nu-i atât de ușor să fie schimbată producția. Dovadă că și Tesla a trebuit să regândească modul în care poate lucra.

„La ventilatoare lucrurile nu sunt atât de simple ca la măşti, combinezoane şi biocide. Se lucrează într-un colectiv foarte mare şi eu sper să avem cât de curând nişte rezultate concrete. În schimb, la producţia de măşti mi-au spus reprezentanţii industriei auto că pot relativ foarte repede să treacă la acest lucru şi pregătesc modelele pentru a putea fi avizate de unul dintre cele patru institute ale armatei, să poată aviza pe domeniul respectiv produsele pe care le pot produce.”
Virgil Popescu

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: